Jaaroverzicht 2015

Hans van Geffen en Ruud Marks erelid

Tijdens de nieuwjaarsreceptie op 5 januari worden Hans van Geffen en Ruud Marks vanwege hun enorme staat van dienst voor onze club benoemd tot erelid van FC Zutphen.

Nijhuis en Munsterman te gast

Op 23 maart waren Bas Nijhuis en Joop Munsterman te gast in een zeer geslaagd Sportcafé. De avond werd deskundig aan elkaar gepraat dooor Eddie van de Ley, sportjournalist van het Algemeen Dagblad.

Bouwbedrijf Dijkman: bedankt!

In april 2015 werd afscheid genomen van hoofdsponsor Bouwbedrijf Dijkman, die maar liefst 12 jaar het hoofdsponsor van onze club was. Eerst WHcZ en daarna FC Zutphen. Jan Dijkman was een van de initiatiefnemers voor de oprichting van ondernemersclub De Achterban.

Kampioenen!

Op 17 mei werden de kampioenen van het voetbalseizoen 2014-2015 op Sportpark ‘t Meijerink gehuldigd. Deze eer was weggelegd voor de teams FC Zutphen Dames (zat) 1, MA1, MB1 en MC1.

FC Zutphen (zat) handhaaft zich in 1e klasse

FC Zutphen (zat) moet via de nacompetitie handhaving in de 1e klasse bewerkstelligen. Wedstrijden met veel spanning, sfeer en een grote publieke belangstelling. Op de finaledag kwam de ontlading. FC Zutphen won van FC RDC met 2-1 na de eerste wedstrijd met 0-3 te hebben gewonnen. De support van de ‘Red Orange Army’ was misschien wel doorslaggevend.

Bert van Loo stopt na 13 jaar als scout

Bert van Loo neemt na 13 jaar afscheid als scout en analyticus van FC Zutphen (zat). Hij bezocht in die periode tegenstanders van het 1e elftal en schreef op de maandagmiddag ‘4 A4-tjes vol, plus een tekening van de looplijnen’. Aan al die seizoenen van zeer nuttige informatie verzamelen voor de hoofdtrainer komt nu een einde.

Al 50 jaar oliebollen!

Ook dit jaar worden er weer oliebollen gebakken en verkocht. Een jubileum: de oliebollenactie vindt voor de 50e keer plaats. De allereerste keer dat deze huis-aan-huis verkoopactie plaatsvond, van toen nog Wilhelmina SSS, was in september 1965. In de bakkerij van verenigingslid Klein Nulend gingen leden aan de slag met het goed bewaarde recept om te komen tot de overheerlijke oliebollen. Nadien werden de bollen gebakken op de eigen accommodatie. Van al die vrijwilligers zijn er 2 die (bijna) al die 50 jaren betrokken zijn geweest bij de oliebollenactie: Ben Heuvelink en Jan van Spankeren. Mede dankzij hen is het recept goed bewaard gebleven.

Enkele statistieken van het voetbalseizoen 2014-2015

Eindklassering seizoen 2014-2015