Bericht van Jan Hoogterp na onwel worden afgelopen zaterdag

Jan Hoogterp is al heel veel jaren supporter van ons 1e elftal en was ook afgelopen zaterdag aanwezig bij de wedstrijd tegen Nieuwleusen. Toen hij na afloop terug naar Lochem wilde gaan, werd hij onwel op de parkeerplaats. Jan viel en raakte buiten bewustzijn. Razendsnel werd door omstanders 112 gebeld en er werd direct door een aantal mensen van onze club hulp verleend. Toeval (of niet) wil dat vorige week maandag een aantal mensen de cursus Reanimatie en AED volgde in ons clubgebouw. Jan werd gereanimeerd waardoor hij weer bij kennis kwam en is vervolgens per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Bedankt!

Dochter Rianne wil namens Jan alle mensen van FC Zutphen bedanken. En vooral de mensen die er zo snel bij waren, om Jan te reanimeren. Deze mensen kregen ook een groot compliment van de politie en ambulance medewerkers, voor hun snelle en deskundige hulp.

Kwetsbare gezondheid

Rianne deelde mee dat Jan diverse onderzoeken heeft gehad. Zijn gezondheid is de laatste weken erg snel achteruit gegaan. Hij zal voorlopig in het ziekenhuis moeten blijven. Zijn gezondheid is nog steeds heel erg kwetsbaar. Op korte termijn krijgt hij een PET-scan.

Veel sterkte en dank

We willen, namens FC Zutphen, Jan en zijn familie heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke omstandigheden. En ook van onze kant: veel dank aan de leden van onze club die Jan zo goed hebben geholpen.