Jaaroverzicht 2012

Het jaar van de verhuizing

Officiële handeling

Op 30 maart is de officiële handeling van de start van de bouw van de clubaccommodatie van FC Zutphen op Sportpark ‘t Meijerink. De plechtigheid wordt door genodigden bezocht en krijgt daarna al snel een vervolg, want de bouw van de accommodatie kan nu snel verder.

Klaas Kluin 70 jaar lid

Klaas Kluin krijgt in april bij de ledenvergadering een welverdiende onderscheiding voor 70 jaar lidmaatschap. In die 70 jaar heeft Klaas zich altijd zeer betrokken getoond bij het wel en wee van ‘zijn’ club. Hij speelde als 16 jarige bij de senioren in ‘t eerste en tweede elftal van SSS en later hanteerde hij vele jaren de voorzittershamer. Maar ook na zijn voorzitterschap bleef hij actief bij de club en werd hij terecht benoemd tot erelid. Nog nooit was iemand zo’n lange tijd achtereen lid van onze vereniging. Onder een instemmend applaus werd hem de versierselen opgespeld.

FC Zutphen voetbalquiz voor KWF

Op 27 april vond er in de kantine een voetbalquiz plaats, georganiseerd door Freek Slemmer. De opbrengst werd verdeeld over Alpe d’Huzes fietsers Jocko Koster, Martijn de Weerd en Luuk Botden t.b.v. het KWF. 32 koppels hadden zich ingeschreven en het uit Veenendaal afkomstige Team Starink liet alle FC Zutphen koppels achter zich. Na een spannende finale wonnen zij nipt van het duo Joris Westerbeek/Eric Hoff.

Bekerfinale: FC Zutphen 5 vs FC Zutphen 7

Op de velden van Grol vindt een heuse kraker plaats. De bekerfinale van het voetbalseizoen 2011-2012 wordt gespeeld door FC Zutphen 5 en FC Zutphen 7.

Wekenlang wordt er toegeleefd naar het duel. De finale wordt gewonnen door FC Zutphen 5, dat met 3-0 te sterk is voor FC Zutphen 7.

Siem de Jong bij FC Zutphen

Tot veler verrassing was Ajax-speler Siem de Jong in augustus te gast op de tweede dag van de Voetbaldriedaagse van FC Zutphen. Hij sprak onder meer over zijn eigen carrière en wat je allemaal moet doen (en laten) om de top te bereiken.

35+ voetbal bij FC Zutphen

Op initiatief van Ronnie Wassink heeft FC Zutphen nu ook een team in de 35+ competitie. Op vrijdagavond 14 september werd er voor het eerst afgetrapt op Sportpark Helbergen. 35+ voetbal is 7 tegen 7 op een half veld, met kleinere goals en een minimale leeftijd van 35 jaar. In het najaar en in het voorjaar wordt er een reeks van vier toernooien gespeeld op vrijdagavond, in poules van vier teams.

Poorten Helbergen gesloten, estafette naar ‘t Meijerink

Voorzitter Joop Vreman sluit op zaterdag 24 november definitief de poort op Sportpark Helbergen. Dat deed hij nadat de estafettelopers waren vertrokken op weg naar Sportpark ‘t Meijerink, gewapend met vlag en fakkel.

De avond ervoor namen leden van FC Zutphen massaal afscheid van hun sportpark. In een overvolle kantine kwam na 48 jaar een einde aan het verblijf van SV Zutphen, cvv Wilhelmina SSS, WHcZ en FC Zutphen op Sportpark Helbergen. Een afscheid met een lach en een traan.

De vlag hangt op Sportpark ‘t Meijerink

Onder grote belangstelling werd korte tijd later de vlag gehesen op het nieuwe Sportpark ‘t Meijerink. Aan twee oudgedienden, Henk Wullink sr. en Wim Jansen, de eer om hier een bijdrage aan te leveren. Muziekkorps Het Gelre zorgde voor de muzikale omlijsting en wethouder Rik de Lange hield een toespraak namens de Gemeente Zutphen.

Enkele statistieken van het voetbalseizoen 2011-2012

Eindklassering seizoen 2011 – 2012