‘Het moment is daar’ voor FC Zutphen MO13-1

Op 7 dagen na was het 11 maanden geleden dat we voor het laatst een wedstrijd gewonnen hadden. Op 12 oktober 2019 wonnen we thuis van Sportclub Neede MO13-1 met 5-4. Volgens de regels van het grote voetbalboek mag er maximaal 11 maanden tussen 2 overwinningen zitten. Oftewel … het werd weer eens een keer tijd.

Na een drietal bekerwedstrijden hadden we vandaag onze eerste competitiewedstrijd. Of het de belofte van een bezoek aan de Mac Donalds was, bij een overwinning, zullen we misschien nooit weten. Feit was dat de meiden in ieder geval flink gemotiveerd waren. Door het ontbreken van een drietal vaste waarden, namelijk Lotte, Nikki K. en Juno, zaten we niet zo ruim in de spelers. Slechts 12 spelers, en de wetenschap dat Nina geen hele wedstrijd kan spelen, gaf ons de behoefte aan gastspelers. Helaas zaten de andere teams ook met personele problemen. Gelukkig was Mirte, de uit de kluiten gewassen beginnende voetbalster, bereid ons te helpen. Het was nog een hele operatie om een passend shirt te vinden, ze is namelijk ongeveer 1.75 lang, maar uiteindelijk was dat ook gelukt. Bedankt Mirte, je hebt goed gevoetbald.

De meiden van Sportclub Deventer speelden vandaag hun 2e wedstrijd op een heel veld. Ook zij hadden een paar jonge meiden in het team, wat dat betreft dus een gelijkwaardige tegenstander. Qua voetbal, bleek al snel, waren onze meiden een stuk verder. Laten we zeggen dat Imke een rustige dag had. Op een paar ballen uit de bosjes halen en één mooie tegengoal na. De tegengoal was trouwens wel weer vals gespeeld. Laten we zeggen dat de meiden van Deventer nog niet helemaal bekend zijn met de regel dat je niet te hoog mag schieten. Zonder al te veel in detail te treden zagen we o.a. het volgende allemaal langskomen. Mooi combinatiespel, goed positiespel, mooie rushes langs de zijlijn, goed verdedigend werk, mooie schoten op goal, goede assists, veel gemiste kansen, een heleboel mooie goals en uiteindelijk een feestje op het veld. De doelpunten waren vandaag gemaakt door 1x Lynn H., 1x Mila , 2x Danisha, 3x Lynn O. en 3x Charlotte. De goal van Mila was misschien officieel een eigen goal van de keeper, maar van mij mag ze hem hebben.

Er werd besloten om een bezoek aan de Mac even een week uit te stellen, in de hoop dat we dan compleet zijn. Al met al een opsteker voor onze meiden en een mooi begin van de competitie. Hopelijk duurt het deze keer geen 11 maanden tot onze volgende overwinning.

Een Trotse Trainer