Twenthe JO17-1 helaas een maatje te groot voor FC Zutphen JO17-2

Zaterdag 19 september om 11:30 verzamelden wij bij onze club. De stemming zat er goed in en we hadden zin om een mooie pot voetbal te spelen in een voor ons nieuw klasse (1e klasse) met nieuwe tegenstanders. De voorbereiding was qua uitslagen met pieken en dalen gegaan maar er is. Duidelijk een groei te zien. We begonnen de wedstrijd met afwezigheid van 3 geblesseerden (Joran, Jayden en Zeb) en met een gastkeeper vanuit de JO17-3 (Kay) omdat keeper Daan met de 17-1 mee was, in de (bij FC Zutphen 17-1/17-2 verplichte) 4-4-2 opstelling.

Door de gestaakte wedstrijd van onze JO19-1 mochten wij op het hoofdveld spelen. Daar bleek helaas in de 1ste helft van de wedstrijd dat Twenthe veel beter in het spel zat, feller en sneller speelde en vooral ook beter op elkaar ingespeeld was. Wij kregen maar liefst 5 doelpunten tegen, waaronder een penalty en een afgeketste bal en konden daar eigenlijk niet veel tegenover zetten. De eerste helft stonden we dus eigenlijk best wel voor paal.

Tijdens de rust is door Mark besloten om 3-4-3 te gaan spelen, om te kijken of ons dit meer zou opleveren. Minder kon het in ieder geval niet gaan.

Begin van de 2de helft ging ook beter, vooral het eerste halfuur. We kregen maar een paar kansen, waren feller in de duels en kregen zelfs een 100% mogelijkheid die door de keeper onreglementair afgestopt werd. Hij kon met geel voor 10 minuten vertrekken maar helaas leverde de vrije trap vanaf de rand 16 meter geen resultaat op.

De tweede helft liep het echt wel beter dan de eerste. Er werd met meer inzet gespeeld, opdracht werden beter uitgevoerd en combinaties liepen (iets) beter.

Helaas was Twenthe 17-1 voor ons duidelijk een maatje te groot. Uiteindelijk verloren we, door een slechte laatste 5 minuten (3 tegendoelpunten L), met 0-9. Dus niet echt een uitslag om over naar huis te schrijven. Maar zoals onze trainer Mark altijd aangeeft, zijn wij in opbouw en moeten we (snel) leren van onze fouten en vooral verder gaan op de ingeslagen weg en de positieve punten.

Kay (keeper), bedankt voor het meespelen! Volgende week zaterdag wacht onze tweede tegenstander DZC 17-2 in Doetinchem alweer. Twee trainingen dus om te herstellen en dan op naar nieuwe kansen en hopelijk de eerste punten in deze competitie.

Statistieken

‘6 0-1, ’19 0-2, ’24 0-3, ’35 0-4, ’37 0-5, ’70 0-6, ’76 0-7, ’80 0-8 en ’80+1 0-9

Opstelling

Kay, Mick, Storm, Jort, Jelle, Thijmen M, Thomas, Thijmen P, Jip, Mika, Kamil, Senna en Arda