Terechte zware nederlaag voor FC Zutphen JO17-2

Zaterdag 10 oktober speelden we uit tegen Neede 17-1. Mark was deze wedstrijd vanwege vakantie niet aanwezig. Daarom begeleidde Arnoud Vaanholt (vader van Jip) deze wedstrijd.

[ux_image id=”16726″ image_size=”original”]

[gap]

We hadden de keeper van je 15-1 geleend (Zenna), want onze keeper Daan deed mee met de 17-1. We verzamelden om 11:15 bij de kantine en moesten even wachten totdat Zenna klaar was met zijn eigen wedstrijd. Uiteindelijk bij Neede aangekomen mochten we toch een kleedkamer in, maar we moesten opschieten. We hadden nog maar weinig tijd voor de warming-up. We hadden in totaal vier wissels in deze wedstrijd.

We begonnen niet goed aan de wedstrijd. We kregen meteen twee doelpunten tegen door een penalty (nieuwe hands-regel) en goed druk zetten van de tegenstander. Daardoor was de rest van de eerste helft ook niet echt goed. We hadden veel balverlies, we wonnen geen duels, we waren niet fel genoeg en bijna niemand bood zich aan. We maakten toch een doelpunt in de eerste helft. Uit een vrije trap van Thijmen Markvoort kopte Jip knap binnen. Thomas werd gewisseld voor Senna, omdat hij last van rug had gekregen. In de eerste helft stonden we al met 6-1 achter.

In de rust vertelde Arnoud wat we beter konden doen. Jayden (last van zijn knie) werd gewisseld voor Kamil en Arda werd gewisseld voor Zeb. Mick wisselde van positie met Jelle.

De tweede helft ging het iets beter. We gingen meer duels aan, verdedigde steeds beter, we waren meer aan het aanvallen, maakten goede combinaties.  Maar toch nog niet goed genoeg want Neede maakte uiteindelijk nog drie doelpunten in de tweede helft. Maar we bleven toch wel doorgaan met druk zetten, verdedigen en aanvallen. En gelukkig maakte Zenna ook nog veel goede reddingen waardoor het uiteindelijk 9-1 werd.

Tijdens de nabespreking vertelde Arnoud dat de tweede helft weer iets beter ging en dat we deze week weer goed gaan trainen. Zenna bedankt voor het meedoen.

Tekst: Storm Bolsenbroek

[ux_gallery ids=”16730,16732,16731,16726″ lightbox_image_size=”original” depth_hover=”2″ image_size=”original” image_hover=”glow”]