Vernieuwde hoofdveld Sportpark ‘t Meijerink officieel goedgekeurd

Vanmiddag is het vernieuwde hoofdveld op ons sportpark uitgebreid gekeurd. Een nieuw veld dient aan heel wat criteria te voldoen, zodat er op een veilige en verantwoorde manier gevoetbald kan worden. De keuring is uitgevoerd door een onafhankelijk test bureau. En zojuist kwam via de gemeente Zutphen de officiële bevestiging binnen, dat het veld na wekenlange werkzaamheden nu officieel is goedgekeurd. Dat is een mooie beloning voor het geleverde werk. En bovendien een perfecte timing. Want dit betekent dat het veld morgen decor is van de kampioenswedstrijd van ons 1e elftal.

‘Prachtig veld’

Richard Kant van Sports Labs voerde de keuring vanmiddag uit en was positief over de uitkomst: ‘Jullie veld ligt er prachtig bij. Ik keur het goed en wens jullie veel plezier bij de opening morgen. En natuurlijk bij de kampioenswedstrijd morgenmiddag!’

Officiële opening

Zaterdagmiddag om 14.00 uur opent een afvaardiging van ons bestuur met wethouder Rick Verschure en onze speciale gast Soufiane Touzani het hoofdveld. Iedereen is van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn.

Kampioenswedstrijd

Morgenochtend speelt FC Zutphen O23 als eerste een officiele wedstrijd op het nieuwe veld. De ploeg van Mike Wesselink warmt het veld alvast op voor het spektakel van morgenmiddag. Om 15.00 uur staan FC Zutphen en DVOV tegenover elkaar. Bij winst is FC Zutphen kampioen van de 3e Klasse E.