Herman Tuininga is blij met de benoemingen van de nieuwe bestuursleden. De FC Zutphen voorzitter kijkt graag naar de toekomst en heeft veel vertrouwen in de nieuw te vormen organisatie van onze club. ‘Nu we bijna compleet zijn, kunnen we samen verder bouwen aan de toekomst van deze mooie club’.
[ux_image id=”18898″ image_size=”original” caption=”true”]
[gap]
Roerige periode
‘Het was best een roerige periode. Allereerst natuurlijk vanwege corona. Daardoor moesten we als bestuur onze club op een andere manier leiden dan we gewend waren. Vooral omdat we met veel andere zaken en vragen te maken krijgen. Het werd echt een uitdaging om samen steeds te blijven kijken wat er ondanks alle maatregelen wél kan. Want we zijn een voetbalclub. En voetballen is wat we samen het liefst doen en bij betrokken zijn’.
Dan helpt het je niet als er 3 bestuursleden stoppen. Toch?
‘Dat klopt. En dat was ook een vervelende situatie. Maar zulke dingen gebeuren. Uiteindelijk is het ieders goedrecht om te stoppen. Maar ja, we moesten wel door. Want door corona is het nodig om intensief af te stemmen en ons steeds wendbaar op te stellen, omdat er veel uitdagingen zijn’.
Hoe voorkwam je dat je er in die periode alleen voor kwam te staan?
‘Ik was gelukkig nooit alleen hoor. Pepijn van Schaardenburgh is al een tijdje kandidaat bestuurslid voetbalzaken. En Aloys Rouweler is dat voor commerciële zaken. Op de oproep via de website heeft ook Jeroen Traas zich als kandidaat bestuurslid gemeld. En het was fijn dat op financieel gebied Ruud Marks een helpende hand heeft geboden. Bovendien heeft onze club zoveel enthousiaste en bekwame vrijwilligers, dat er hulp voldoende was. Maar dat neemt niet weg dat ik blij ben dat een aantal bestuursfuncties nu formeel zijn geworden. Dat geeft rust’.
Jullie zijn nog niet helemaal compleet?
‘We zoeken nog een penningmeester. Er zijn een aantal financiële experts binnen de club. We gaan nog in gesprek met een aantal van hen om te kijken of daar een bestuurslid bij zit’.
Klopt het dat jullie de organisatie binnen de club ook wat aanpassen?
‘Ja, een beetje. Ik denk dat we met de bezetting van het bestuur een prima basis hebben. Samen vormen we het algemeen bestuur. Een kleine groep, zodat we snel kunnen schakelen of beslissingen kunnen nemen als dat nodig is. Maar als bestuur laten we ons daarnaast graag adviseren door een aantal specialisten. Bijvoorbeeld op gebied van facilitair management, IT, administratie, communicatie en PR. Wie die rollen gaan vervullen en hoe we dit samen organiseren werken we de komende periode uit. Als daar nieuws over is, horen jullie dat zo snel mogelijk via de website’.
Tot slot, hoe kijk je terug op de vergadering van vandaag?
‘Heel positief. Voor het eerst hebben we zo’n grote vergadering digitaal georganiseerd. Dat zorgt voor een andere dynamiek. Maar het ging prima vond ik. En uiteraard ben ik blij met het benoemde bestuur. We gaan er iets moois van maken!’