Vervanging van kunstgras op het hoofdveld niet op tijd klaar

Helaas kan het vernieuwde hoofdveld op ons sportpark aanstaande zaterdag 11 maart nog niet in gebruik worden genomen. Alle wedstrijden, inclusief die van de selectie en de wedstrijd van het O23 team tegen onze gasten uit Oostenrijk, SC Wald, moeten op de velden 2 tot en met 6 gespeeld worden.

Oorzaak van de vertraging

De weersomstandigheden van de afgelopen dagen vormen de belangrijkste oorzaak van de vertraging. Het was te koud en te nat om de materialen te kunnen plakken. Bovendien waren er diverse sneeuwbuien die voor extra problemen zorgden. Uitgangspunt is dat er een kwalitatief goed veld moet worden aangelegd, dat de komende jaren veel bespeeld zal gaan worden. Als dit te overhaast gebeurt, gaat dit ten koste van de kwaliteit.

Hopelijk geen afgelastingen

De wedstrijden gaan vooralsnog, op een enkele uitzondering na, gewoon door. Toch blijven we met de wedstrijden van zaterdag a.s. afhankelijk van de weersomstandigheden, die we helaas niet in de hand hebben. Zoals eerder aangekondigd gaat ook het programma Jetzt geht’s loooos gewoon door.

Wedstrijdprogramma

Om 10.30 uur speelt het O23 team tegen de selectie van SC Wald uit Oostenrijk. Het 2e elftal speelt om 12.30 uur de streekderby tegen VV Dieren in de kampioenscompetitie. En om 15.00 uur speelt het 1e elftal de stadsderby tegen Be Quick. We rekenen op veel publieke belangstelling voor deze aantrekkelijke wedstrijden. Het volledige programma lees je op de website.