Het meest gelezen nieuws van 2020

Het jaar 2020 laat zich moeilijk met 1 woord omschrijven. Voor FC Zutphen is het in ieder geval een bewogen jaar geweest. Minder beweging op het veld. Maar meer dan genoeg turbulentie daarbuiten. Van elk kalenderjaar volgt er op onze website een jaaroverzicht. Over een aantal dagen voegen we het jaar 2020 toe aan de clubhistorie. Eerst nog even terugblikken?

[ux_image id=”19646″ image_size=”original” caption=”true”]

Wendbaar

In 2020 was er veel minder voetbal dan we gewend zijn. Evenementen en toernooien werden uitgesteld of afgelast. Frustrerend voor voetballiefhebbers en gezelligheidsmensen. Ons geduld werd en wordt op de proef gesteld. Maar we hebben ons als club wel steeds wendbaar getoond. Bijvoorbeeld door steeds te kijken op welke manier het trainen, een voetbalactiviteit of een onderlinge wedstrijd spelen toch mogelijk was.

Goed voor elkaar

Dit jaar hebben we veel méér zorgen om elkaars gezondheid en welzijn. Familie, collega’s, vrienden, voetbalmaten of bff’s. Allemaal hebben we in onze kringen te maken met gezondheidsklachten. Zelf, maar ook onze dierbaren. Dat heeft ervoor gezorgd dat we elkaar minder hebben gezien en ontmoet dan we wilden. De centrale plek die ons verbindt is onze club, ons sportpark. Op het veld, langs de lijn, een plekje op de tribune. Of samen op het terras of in ons clubhuis. Met een lekker drankje. Hardop lachen, gezellig bijkletsen. En samen praten over de allermooiste sport die er is. En die centrale plek is de laatste maanden veel minder druk bezet. En dat missen we.

[message_box bg_color=”rgb(248, 112, 0)”]

[row v_align=”middle” h_align=”center”]

[col span=”9″ span__sm=”12″]

Bekijk ook het jaaroverzicht van FC Zutphen Internet TV

[col span=”3″ span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”Internet TV” color=”white” style=”outline” radius=”99″ link=”https://www.fczutphen.nl/itv/reportages/jaaroverzicht-2020-oh-wat-een-jaar-bij-fc-zutphen/”]

[/row]

[/message_box]

Toch samen

En toch waren we samen dit jaar. Want ondanks deze lastige tijd, bouwen we samen verder aan onze prachtige club. Dat betekent: online vergaderen, aanpassen van trainingsvormen en kleine activiteiten met duidelijke spelregels. Maar ook het onderhoud aan ons sportpark, contacten onderhouden met sponsors, FC Zutphen Internet TV en de ledenadministratie. Het gaat in aangepaste vorm allemaal ‘gewoon’ door. En wat te denken van fantastische ledenacties die zorgen voor financiële steun aan onze club? De Grote Clubactie, Als het even kan… en de oliebollenverkoop, met als uitsmijter de actie van Joep. Dat deden we allemaal samen. Dat dóen we samen. Ook na 2020.

Veel gelezen nieuwsberichten

De website van FC Zutphen wordt ook in deze voetballoze periode veel bezocht. Op speciaal verzoek van een groep nieuwsgierige leden hebben we een top 10 gemaakt van de meest gelezen nieuwsberichten van 2020 (op de vernieuwde website). De winnaar? Toch weer Joep, kijk zelf maar…

[row]

[col span__sm=”12″]

[/row]

Mooie plannen

Een aantal leden heeft zich gemeld om mee te denken over ideeën voor de website en andere communicatiekanalen. Dat is top. Ik hoop dat het tot mooie plannen leidt die we samen gaan realiseren. Wordt vervolgd in 2021!

Tekst: Ruud Evers