‘Groen moet je gewoon doen’

Wethouder Harry Matser bediende vandaag op Sportpark ‘t Meijerink de schakelaar van de greenboarding. Daarmee werd de boarding officieel in gebruik genomen. De wethouder sprak namens de gemeente Zutphen zijn waardering en bewondering uit voor de inspanningen van FC Zutphen op gebied van verduurzaming.

[ux_image id=”21753″ image_size=”original” caption=”true”]

[gap]

‘Groen moet je gewoon doen’

Als wethouder van de gemeente Zutphen was Harry Matser op uitnodiging aanwezig. Als wethouder met de portefeuille duurzaamheid stak hij zijn waardering niet onder stoelen of banken. ‘Ik vind het een mooi en belangrijk initiatief. FC Zutphen laat het zien: groen moet je gewoon doen. Fijn voor de club als het ook nog geld bespaart, maar ik vind het vooral belangrijk dat jullie als grote voetbalclub actief werken aan duurzaamheid. Mooi om te horen dat de club nog veel meer plannen heeft.’

Voor de jeugd is het heel normaal

FC Zutphen voorzitter Herman Tuininga is 1 van de initiatiefnemers van verduurzaming binnen de club. ‘Het is zo belangrijk. We kunnen en willen daar als club niet omheen. We spraken laatst met een groep jeugdleden. Voor de jeugd is duurzaamheid helemaal geen onderwerp. Ze vinden het heel normaal. Die zeggen bijna letterlijk tegen ons dat we er niet over moeten praten, maar het gewoon moeten doen.’ Er volgen dan ook nog meer initiatieven. ‘We zijn druk bezig met led-verlichting. En ook de plaatsing van zonnepanelen staat hoog op onze wensenlijst.