FC Zutphen en Softs World BV starten samenwerking

Softs World BV en FC Zutphen werken vanaf vandaag officieel samen aan verduurzaming. Op Sportpark ‘t Meijerink ondertekenden Steven Visee namens Softs en Herman Tuininga namens FC Zutphen de samenwerkingsovereenkomst. Softs zorgt voor de plaatsing van Green Boarding. Deze boarding is multifunctioneel en zorgt voor zonne-energie, luchtzuivering en biedt mogelijkheden voor communicatie.

[ux_slider]

[ux_image id=”21247″ caption=”true”]

[ux_image id=”21248″ caption=”true”]

[/ux_slider]

Over Green Boarding

De Green Boarding is een nieuw boarding-concept. Deze boarding kent multifunctionele toepassingen, waaronder communicatie, zonne-energie en luchtzuivering. Door middel van een draaisysteem kan het meest renderende paneel worden voorgezet. Communicatie tijdens de wedstrijden of activiteiten en zonne-energie op de andere momenten. De luchtzuiveringszijde (NOx) werkt continu in de omgeving van de Green Boarding.

Mogelijkheid tot adverteren

Naast deze panelen komt de Green Boarding met een groot UEFA goedgekeurd led-scherm waarop lokale adverteerders flexibel kunnen adverteren. Daarnaast wordt het led-scherm ook onderdeel van een netwerk van maar liefst 100 grote amateurvoetbalverenigingen in Nederland. Hierdoor wordt de boarding ook voor nationale adverteerders interessant.

Unieke techniek

Zo uniek als de techniek, is ook het achterliggende financiële model. De advertentie opbrengsten van de Green Boarding worden namelijk gebruikt om de deelnemende voetbalclubs te verduurzamen. Vaste zonnepanelen en vele andere verduurzamingsmaatregelen kunnen hiermee worden gefinancierd. Het streven is om binnen 5 jaar al deze clubs naar ‘0’ op de energiebegroting te brengen.

Verduurzaming maatschappelijke organisaties

Green Boarding is 1 van de toepassingen die door de firma Softs op de markt wordt gebracht. De techniek en het achterliggende financieringsmodel zorgt al op meerdere plaatsen in Nederland voor de verduurzaming van maatschappelijke organisaties. Een mooie oplossing voor de verdere verduurzaming van ziekenhuizen, sportverenigingen, culturele en onderwijs-instellingen en voor het bedrijfsleven een ideale manier om invulling te geven aan verduurzaming alsmede een breed MVO-beleid.

Verduurzaming

De aanleg van de Green Boarding is 1 van de eerste concrete initiatieven van FC Zutphen op gebied van verduurzaming. Er volgen meer initiatieven. Vanuit onze maatschappelijke rol is verduurzaming een belangrijk thema. We zetten ons is voor een schonere aarde en een groen en gezond sportpark, om onze kinderen, kleinkinderen en de daarop volgende generaties een gezonde plek te bieden om te sporten.