Week van de scheidsrechter: scheids bedankt!

Zonder scheidsrechters is er geen voetbal mogelijk. Vandaag is de week van de scheidsrechter van start gegaan. Een initiatief van de KNVB, om onze scheidsrechters te bedanken voor al hun inzet. Ook bij FC Zutphen staan we deze week stil bij de inspanningen van onze (club)scheidsrechters. We zijn jullie dankbaar!

Niet altijd even makkelijk

Wekelijks hanteren honderden scheidsrechters in Nederland de fluit, met als doel (amateur)wedstrijden in goede banen te leiden. Vaak lukt dat, maar regelmatig hebben ze het best zwaar. En soms loopt het uit de hand. Scheidsrechter zijn is niet altijd even makkelijk, want op en naast het veld lopen veel scheidsrechters die het beter weten. Ze hebben geen fluit, maar geven continu commentaar. Respect voor scheidsrechters die daar goed mee omgaan en hun focus op de wedstrijd houden.

Clubscheidsrechters

Ook FC Zutphen heeft een vaste groep scheidsrechters. Ze zijn gedreven en fanatiek. Ze zien het als een uitdaging om een wedstrijd tot een goed einde te leiden. Veel scheidsrechters vinden het niet alleen leuk om wedstrijden te fluiten, ze vinden het ook mooi om op die manier hun club te helpen. Want er zijn best vaak scheidsrechters te weinig. Een aantal fanatiekelingen fluit daardoor niet 1, maar 2 – of soms wel 3 – wedstrijden op een zaterdag. Geweldig!

Extra hulp

Onze scheidsrechters kunnen nog wel wat hulp gebruiken. Lijkt het jou leuk om wedstrijden te fluiten? Of wil je er eerst meer over weten? Meld je dan bij Hans Nijland, via voetbalzaken@fczutphen.nl. Ook als het je eigenlijk nog wat moeilijk lijkt, kun je contact opnemen. Dan krijg je begeleiding en kunnen we je helpen.

Dankjewel scheidsrechters

Scheidsrechters, namens alle leden en supporters van FC Zutphen: dankjewel voor jullie inzet en bereidheid om wedstrijden te fluiten!