Wedstrijd Sp Teuge – FC Zutphen gaat alsnog door

De wedstrijd Sp Teuge – FC Zutphen gaat alsnog door. Dat is vandaag besloten na intensief beraad met direct betrokkenen, de GGD en de KNVB. Gisteren kwam het bericht dat vanwege een Corona besmetting bij FC Zutphen (zat) de wedstrijd tegen Sp Teuge niet door zou gaan. Dat besluit is teruggedraaid.

Zoals we gisteren communiceerden, is er op onze vereniging een tweede persoon positief getest op het Corona virus. Naar aanleiding van deze constatering heeft het bestuur van FC Zutphen gisteren uit voorzorg besloten dat de teams waar het betreffende lid bij betrokken is geweest, tijdelijk niet op de club welkom waren. Dat alles om de gezondheid van onze leden niet in gevaar te brengen.

GGD: risico op overdracht zeer klein

Vandaag hebben we vanuit de GGD informatie ontvangen. Daaruit blijkt dat ons uit voorzorg genomen besluit niet langer nodig is. De GGD acht het risico op overdracht van het virus tijdens de sportbeoefening buiten op het veld als zeer klein. Hoogstwaarschijnlijk is de speler op een andere locatie met het virus besmet geraakt. De GGD heeft naar aanleiding van de besmetting van onze speler en contactonderzoek géén aanleiding gezien om andere spelers van onze club een isolatieplicht op te leggen.

[message_box text_color=”light”]

Update 2-10: de wedstrijd wordt verplaatst en gaat dus niet door zaterdag.

[/message_box]

Wedstrijd kan doorgaan

Na overleg met de KNVB is de conclusie dat volgens het protocol de wedstrijd van FC Zutphen (zat) tegen Sp Teuge aanstaande zaterdag gewoon kan doorgaan. De spelers van het 1e elftal kunnen ook gewoon weer komen trainen. Wij baseren ons hierbij op de richtlijnen van de overheid, de GGD en de KNVB.

Positief geteste speler in isolatie

De positief geteste speler en de familieleden uit zijn huishouden zullen de door de GGD voorgeschreven tijd in isolatie doorbrengen. We wensen hem beterschap! De overige maatregelen, waaronder de sluiting van de kantine en kleedkamers en het verbod op publiek, blijven uiteraard gewoon van kracht.

Oproep aan leden

Als het voor spelers of begeleiders desondanks niet veilig voelt om op de club te komen, dan kunnen zij zich uiteraard afmelden via hun teamleider.

Meer info van de KNVB

Ter informatie nog het stappenplan van de KNVB: Wat te doen bij een (vermoedelijke) Corona besmetting op de club?

Blijf gezond!

Voor nu: blijf gezond en een sportief voetbalweekend toegewenst.

Namens het bestuur,

Pepijn van Schaardenburgh