Vrienden van U13 Tournament vermaken zich in sportcafé

Donderdag 26 januari kwamen de Vrienden van het SallandElectronics U13 Tournament van FC Zutphen bij elkaar. Speciaal voor hen organiseerde de toernooiorganisatie een gezellig sportcafé. Het gezelschap was te gast in de prachtige spijszaal van Combigro in Zutphen. Speciale gasten in het sportcafé: Erik te Velthuis, kok van Sportcentrum Papendal, en VI journalist Stef de Bont. Beide heren hebben al lange tijd een band met onze club.

Sportvoeding

De broers Thomas en Yannick Theloesen presenteerden het sportcafé en vuurden hun vragen zorgvuldig af op Erik en Stef. En door de aanvullende vragen vanuit het publiek ontstond een leuke interactie. Erik gaf volop uitleg over gezonde sportvoeding, met duidelijke voorbeelden over het belang van gezond eten en drinken ter bevordering van herstel na prestaties. Ook benadrukte hij dat hij met zijn collega’s zorgt voor gezonde voeding die ook lekker is. Als voorbeeld gaf hij pizza’s en worstenbroodjes, vers gemaakt van gezonde producten en boordevol voedingswaarde.

De voetbalwereld

Stef de Bont gaf de bezoekers een inkijkje in het leven van een sportjournalist. Met o.a. verhalen over zijn contact met Oranje aanvoerder Virgil van Dijk en media avonturen bij PSV, Vitesse en FC Utrecht hingen de mensen aan zijn lippen. Doordat Stef een voetbalverleden heeft bij onze club en Thomas en Yannick goed kent leverde dit naast anekdotes uit het profvoetbal, ook veel leuke verhalen op uit hun gezamenlijke tijd in de jeugd van onze club.

Gezelligheid

De aanwezige gasten genoten deze avond van een lekker drankje en kregen bovendien heerlijke en verantwoorde hapjes gepresenteerd van Erik.

Vrienden van het U13 Tournament

Wil je ook Vriend van het U13 Tournament worden? Stuur een mailtje naar de sponsorcommissie van onze club.