Spelregelavond bij FC Zutphen goed bezocht

Op maandag 18 december organiseerde FC Zutphen samen met scheidsrechtersvereniging Zutphen een spelregelavond. De bestuurskamer zat om 19.30 uur vol met enthousiaste leden en zij leerden van alles…

Leerzaam en leuk

Het werd een leerzame avond voor de aanwezigen. De voetbalspelregels zijn belangrijk voor scheidsrechters. Ken je ze goed, dan kun je makkelijker een beslissing nemen tijdens de wedstrijd. En je kunt bij onduidelijkheid kort toelichten wat de regel is en wat je in het veld hebt waargenomen. Nick Wenneker is een ervaren (assistent)scheidsrechter en bracht namens scheidsrechtersvereniging Zutphen zijn kennis met veel overtuiging en passie over op de groep. Er was volop ruimte voor vragen en voorbeelden vanuit de praktijk. Beelden hielpen daarbij.

Voor iedereen

Voor iedereen was de spelregelavond nuttig. Er waren een aantal ervaren scheidsrechters van onze club aanwezig, die hun geheugen konden opfrissen. De scheidsrechters die nog maar kort actief zijn konden ervaringen uitwisselen. En de groep voor wie het fluiten nog helemaal nieuw is, leerde volop van Nick en de overige scheidsrechters.

Aanmeldingen nieuwe scheidsrechters

Aan het einde van de avond heeft een aantal deelnemers zich ook daadwerkelijk aangemeld om wedstrijden te gaan fluiten. Top! Ook wordt er gezorgd voor begeleiding van de beginnende scheidsrechters/spelleiders. Daar zijn we blij mee!

Ook iets voor jou?

Wil jij ook wedstrijden (leren) fluiten? Meld je aan door een mail te sturen naar Hans Nijland: voetbalzaken@fczutphen.nl.