Simon Tromp ontvangt dankbaar zijn speldje voor zijn 60-jarig jubileum

Simon Tromp is al meer dan 60 jaar lid van onze club. Tijdens de nieuwjaarsreceptie werden er speldjes uitgereikt aan alle jubilarissen. Simon leidt aan Alzheimer en verblijft inmiddels ruim 10 jaar in verzorgingstehuis Sutfene. Hij ontving daardoor geen speldje op 6 januari. Vrijdagmiddag gingen bestuursleden Gerjan Nijland en Aloys Rouweler bij Simon op bezoek en maakten hem blij met het speldje dat hoort bij zijn jubileum.

Familie aanwezig

Simon werd uitgebreid in het zonnetje gezet door het personeel en de vrijwilligers van Sutfene. Naast zijn vrouw Willy waren ook Simon’s kinderen aanwezig. Er hing een mooi spandoek en de ontvangstruimte was versierd met slingers en ballonnen. En niet alleen Simon wachtte zijn bezoek op in een FC Zutphen shirt. Ook het verzorgend personeel liep er in oranjerood bij.

Oud bestuurslid W’SSS

Simon Tromp raakte eind jaren ’70 bij Wilhelmina SSS betrokken. Hij kwam in het jeugdbestuur en werd daar al snel voorzitter. Vervolgens maakte hij vanaf begin jaren ’80 deel uit van het hoofdbestuur met de portefeuille jeugdzaken. Hij was ook betrokken bij de organisatie van internationale jeugdtoernooien die de club toen al organiseerde.

Acht jaar voorzitter

Eind jaren ’80 werd Simon voorzitter van Wilhelmina SSS, waarbij hij na ongeveer 8 jaar werd opgevolgd door Tijmen Sietsma. Gerjan Nijland kan het zich nog goed herinneren: ‘Simon heeft de club jarenlang geleid, in een periode dat het heel moeilijk was om bestuursleden te vinden. Hij kon gemakkelijk met mensen omgaan en had ook een groot netwerk en hij is echt een mensen-mens.’

Cadeaus

Simon ontving dankbaar het speldje dat hoort bij het 60-jarig jubileum. Ook kreeg hij een FC Zutphen sjaal en een Presentatiegids. Met koffie en gebak werd er gezellig bijgepraat.