Samen sparen voor een prachtig pannaveld

Begin juli hebben wij aan de leden van FC Zutphen gevraagd aan welk doel de opbrengst van de Grote Clubactie besteed zou moeten worden. Uit de reacties die wij hebben ontvangen blijkt dat de realisatie van een pannaveld op Sportpark ‘t Meijerink bovenaan het wensenlijstje staat. Daar willen we dan ook samen voor gaan!

Forse investering

De aanschaf en aanleg van een pannaveld kost ongeveer € 30.000. We kunnen wat kosten besparen, omdat wij de omheining voor een pannaveld een aantal jaren geleden al hebben gekregen. Deze kunnen we gebruiken. Maar toch zal de jaaropbrengst van de Grote clubactie niet voldoende zijn om het pannaveld in 1 jaar te realiseren.

Aanpak kostenverdeling

De Promotion Support Club (PSC), die de Grote Clubactie al een aantal jaren organiseert, is in gesprek gegaan met het bestuur van FC Zutphen om samen te kijken op welke manier we een pannaveld kunnen financieren. Daar is het volgende plan uitgekomen:

• Minimaal netto streefbedrag Grote Clubactie: € 7.500
  • Crowdfunding leden en sponsoren: € 15.000
  • Aanvulling PSC en FC Zutphen: € 7.500

Vrijwilligers gezocht voor crowdfunding actie

We zoeken minimaal 2 ouders of leden binnen de club die de crowdfunding op willen starten. Het helpt als je daar al ervaring mee hebt. Zoals je kunt lezen in de bovenstaande kostenverdeling is crowdfunding een belangrijk onderdeel. Zonder een succesvolle crowdfunding actie is een pannaveld niet haalbaar.

Aanmelden of meer info

Wij zitten in een opstartfase waarbij alle steun hard nodig is. Aanmelding hiervoor kan via mailadres: groteclubactie@fczutphen.nl of bestuur@fczutphen.nl.

Samen gaan we ervoor

Wij hopen dat ook dit jaar de Grote Clubactie een succes wordt en dat we het streefbedrag halen. De Grote Clubactie 2020 was een enorm succes. Met de opbrengst hebben we onze club financieel kunnen ondersteunen in de zware Coronaperiode. De Grote Clubactie start op zaterdag 18 september. Uitleg over het invullen van de lotenboekjes, QR stickers en superloten volgt begin september.

Marcel Berends
Coördinator Grote Clubactie