Koninklijke onderscheiding voor Gerjan Nijland

Gerjan Nijland ontving afgelopen dinsdag een koninklijke onderscheiding voor al zijn inzet als vrijwilliger. Al jaren zet Gerjan zich als vrijwilliger in voor de samenleving. Dinsdag werd hij verrast met een lintje, als blijk van waardering voor al zijn inzet. Ook voor onze club doet Gerjan al jaren veel vrijwilligerswerk. FC Zutphen feliciteert Gerjan dan ook van harte met deze prachtige onderscheiding.

[ux_image id=”29093″ image_size=”original” caption=”true”]

Al ruim 40 jaar vrijwilliger

Gerjan is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. De lijst met werkzaamheden die hij al meer dan 40 jaar als vrijwilliger deed – of nog doet – is lang. Toch noemen we er een aantal: ouderling, kerkrentmeester, bestuurslid van de hervormde gereformeerde evangelisatie in Zutphen, afgevaardigde in de classis bij de protestantse kerk Nederland en lid van het kernteam coördinatie van de volkskerstzangavond. Bij onze club was Gerjan o.a. penningmeester en voorzitter van de PSC. Maar kreeg hij ook bekendheid als interviewer bij afleveringen van FC Zutphen Internet TV. Ook schrijft hij al jaren de voorbeschouwingen en wedstrijdverslagen van FC Zutphen 1.

Trots

Trots ontving Gerjan uit handen van burgemeester Vermeulen zijn lintje. Gerjan, gefeliciteerd! En dankjewel voor al je inzet voor onze club. Mooi dat al jouw werk voor FC Zutphen op waarde is geschat en ook een onderdeel is van de argumentatie voor deze onderscheiding. Het is je zeer gegund.