‘Hoe leuk en dankbaar kan vrijwilligerswerk zijn?’

Op de woensdagavond mag ik kantinedienst draaien. Dat doe ik al een tijdje bij de club. Er zijn die avond altijd mensen die lekker hebben getraind, of bij de training komen kijken. Maar ook mensen die gewoon even komen buurten in de kantine. Het is altijd gezellig.

Plezier

Met heel veel plezier zorg ik op deze avond voor een natje en een droogje. Een lekker pilsje voor de ene persoon. Een ander kiest voor thee of een Texels biertje etc. En uiteraard drinken we een drankje onder het genot van een teamschotel en bitterballen. Bij dit laatste sta ik even in droefenis stil. Henk Nijland, lid van verdienste, was mijn rechter- en linkerhand op deze avonden. Hij rust in vrede.

Warme vriendschap

Een totaal andere kant van teamsport is de warme vriendschap. Bijvoorbeeld de vriendschap van de 35+. Toen ik een tijdje terug vertelde over mijn aanstaande verhuizing, bood men spontaan hun hulp aan. En ze voegden daad bij woord. Zo hebben ze onze hele inboedel verhuisd van Zutphen naar Warnsveld. Binnen een paar uur was de hele huisraad inclusief 2 loodzware kasten overgebracht. Met dank aan Andrea voor de overheerlijke soepen met stokbrood. Al deze mensen: heel hartelijk dank.

[ux_gallery ids=”26010,26009″ style=”none” columns=”2″]

Dankbaar

Waarom heb ik dit geschreven? Omdat ik wil laten zien hoe leuk en dankbaar vrijwilligerswerk kan zijn. Zie hier het bewijs. Een leuk voorbeeld van sportvrienden.

Leco van den Beukel