Het jaar 2021 door het oog van huisfotograaf Hans

Hans ten Brinke maakt al jaren prachtige foto’s bij FC Zutphen. Veel foto’s op de FC Zutphen site en op onze Social media kanalen zijn door Hans gemaakt. Zijn foto’s worden dus veel gezien en gewaardeerd. We vroegen Hans naar zijn 10 favoriete foto’s van 2021. Hij vertelt zelf waarom het zijn favorieten zijn.

Top 10 foto’s van 2021 van Hans

We vroegen Hans om zijn 10 favoriete foto’s van 2021 te kiezen. En we zijn daarbij natuurlijk ook nieuwsgierig waarom zijn keuze op deze 10 foto’s is gevallen. Kijk en lees je mee?

[row]

[col span__sm=”12″]

[tabgroup title=”Hans’ favorieten van 2021″ type=”vertical” nav_style=”normal”]

[tab title=”Luuk Meijer”]

[ux_image id=”26984″ image_size=”original” lightbox=”true” lightbox_image_size=”original” caption=”true”]

Luuk Meijer

Luuk Meijer fel in duel met een tegenstander van Sp Eefde. Een mooie en scherpe foto, die inzet en de wil om te winnen illustreert. Luuk Meijer is een winnaar en bovendien een goede voetballer.

[tab title=”Spits”]

[ux_image id=”26985″ image_size=”original” lightbox=”true” lightbox_image_size=”original” caption=”true”]

Spits

Deze foto heb ik uitgekozen omdat hier van alles inzit. Spits Benjamin Roters, mooi in balans in een poging de bal in het doel te krijgen. Een mooie actiefoto van een onze spits. Fanatiek, gedreven en tot het uiterste gaan om te scoren.

[tab title=”Moeder en zoon”]

[ux_image id=”26983″ image_size=”original” lightbox=”true” lightbox_image_size=”original” caption=”true”]

Moeder en zoon

Deze foto kwam heel toevallig tot stand. Teun Isselman is een zeer bevlogen voetbaljongen van FC Zutphen en zeer sociaal en aardig. Hij kwam zijn lieve moeder Patricia tegen die op de tribune zat. Ik vind dit gewoon een lieve mooie foto, van moeder en zoon.

[tab title=”Vriendschap en bevlogenheid”]

[ux_image id=”26979″ image_size=”original” lightbox=”true” lightbox_image_size=”original” caption=”true”]

Vriendschap en bevlogenheid

Deze foto is bijzonder voor mij omdat ik persoonlijk wat minder prettige ervaringen heb met Nijmegen. Het voelde heel fijn om nu weer bij Uni VV in Nijmegen te zijn en de wedstrijd van het 1e bij te wonen.

Toen ik na afloop bij de uitgang van het veld was, draaide ik mij om en zag dit ontroerende tafereel gebeuren en heb daar snel een foto van gemaakt. Dit team straalt vriendschap en bevlogenheid uit en probeert met inzet en techniek zo snel mogelijk weer te promoveren. Dat verdienen ze.

[tab title=”Samenwerking”]

[ux_image id=”26980″ image_size=”original” lightbox=”true” lightbox_image_size=”original” caption=”true”]

Samenwerking

Deze foto is bijzonder voor mij, omdat er een gedegen voorbereiding aan vooraf ging. Licht, locatie, juiste plek etc. Ik ben er trots op dat door deze goede samenwerking met het team en Ruud Evers deze foto tot stand is gekomen. Iedereen werkte goed mee, iedereen was redelijk serieus en het resultaat is goed.

[tab title=”Boodschap”]

[ux_image id=”26976″ image_size=”original” lightbox=”true” lightbox_image_size=”original” caption=”true”]

Persoonlijke boodschap voor Henk

Na de wedstrijd tegen Redichem hebben we in de gang voor het sponsorbord een persoonlijke boodschap opgenomen voor de ongeneeslijk zieke Henk Nijland. Het gehele tafereel heeft een bijzonder diepe indruk op mij gemaakt. De emoties liepen hoog op en de tranen vloeiden rijkelijk.  Heel fijn dat dit zo kon en dat je je niet hoefde te schamen voor je verdriet.

[tab title=”De rentree”]

[ux_image id=”26977″ image_size=”original” lightbox=”true” lightbox_image_size=”original” caption=”true”]

De rentree van Jesse

Jesse de Vries kende een lange revalidatie periode na zijn zware knieblessure. Hij heeft zeer hard getraind om zijn rentree te maken tegen Oeken. Ik heb zijn blessure van dichtbij gefotografeerd en zijn revalidatieperiode een beetje in de gaten gehouden. Het deed mij veel plezier dat hij tegen Oeken weer speeltijd kreeg.

[tab title=”Henk Nijland”]

[ux_image id=”26982″ image_size=”original” lightbox=”true” lightbox_image_size=”original” caption=”true”]

Henk Nijland

Uitgekozen omdat Henk altijd fanatiek aan het filmen was. Ik heb veel met hem mogen samenwerken en heb hem leren kennen als een (te) bescheiden man, een perfectionist, een echte liefhebber, aardige persoonlijkheid. Misschien heeft hij soms te weinig met zijn vuist op tafel geslagen. Bijvoorbeeld om geld bijeen te krijgen voor zijn dure hobby, waar de hele club profijt van heeft gehad. Ik zal hem blijven missen.

[tab title=”Opnieuw maatregelen”]

[ux_image id=”26978″ image_size=”original” lightbox=”true” lightbox_image_size=”original” caption=”true”]

Opnieuw maatregelen

Een mooie scherpe foto van een duel tussen 2 spelers van FC Zutphen 2 en FC Zutphen O23. Er werden opnieuw aangescherpte maatregelen ingevoerd, waardoor deze oefenwedstrijd werd ingepland. Voor mij weer een goede gelegenheid om mijn fotografische vaardigheden te blijven oefenen en om betrokken te blijven bij FC Zutphen.

[tab title=”Benjamin Roters”]

[ux_image id=”26981″ image_size=”original” lightbox=”true” lightbox_image_size=”original” caption=”true”]

Benjamin Roters

Benjamin Roters leek in het begin soms te moeten wennen aan het spelen in FC Zutphen 1. Zijn scoren kwam ook wat moeilijk op gang.

Maar… Hij werkt hard, heeft af en toe wat gemene trekjes in zijn spel, staat nu vaak op de juiste plek, is geen egoïst en scoort nu aan de lopende band. Hij heeft uitstekende kwaliteiten en past goed in het team. Hij heeft nog het echte torinstinct en wordt boos op zichzelf als het niet lukt, maar blijft dan toch hard werken. Een echte aanwinst voor het 1e.

[/tabgroup]

[/col]