Het jaar 2020 door het oog van onze huisfotograaf Hans

Hans ten Brinke is al jaren huisfotograaf van FC Zutphen. Veel foto’s die je op de FC Zutphen website ziet zijn dan ook door Hans gemaakt. Zijn foto’s worden dus veel gezien en zeer gewaardeerd. Maar welke foto’s zijn eigenlijk de favoriete foto’s van Hans zelf?

Vrijwel altijd van de partij

Als er een leuke activiteit op ons sportpark is, zorgt Hans voor 1 of meerdere foto’s. Ook is hij bij vrijwel elke wedstrijd van het 1e elftal aanwezig om voor een mooie fotoserie te zorgen. We voetbalden in 2020 een stuk minder dan gebruikelijk. Maar toch is er dit jaar best veel gebeurd. Hans was er vaak bij, met zijn camera.

Top 10 foto’s van 2020 van Hans

We vroegen Hans om zijn 10 favoriete foto’s van 2020 te kiezen. En we zijn daarbij natuurlijk ook nieuwsgierig waarom zijn keuze op deze 10 foto’s is gevallen. Kijk en lees je mee?

[gap]

[row]

[col span__sm=”12″]

[tabgroup title=”Hans’ favorieten van 2020″ type=”vertical” nav_style=”normal”]

[tab title=”Op slot”]

[ux_image id=”19481″ image_size=”original” caption=”true”]

Sportpark op slot

Treffende foto van de eerste lockdown van het jaar. De sluiting van het sportpark van FC Zutphen. Hierdoor was er maandenlang nauwelijks voetbal meer en bovendien ook weinig activiteiten. Geen hoogtepunt, maar wel een historisch moment.

[tab title=”Martin van den Burg”]

[ux_image id=”19473″ image_size=”original” caption=”true”]

Martin van den Burg

Deze foto kies ik omdat er vrijwilligers nodig waren om de Corona maatregelen een beetje te controleren en er op toe te zien dat de regels werden nageleefd. Oud-gediende en oer-FC Zutphen lid Martin van den Burg was een van die vrijwilligers. Hulde!

[tab title=”Voetbaldriedaagse”]

[ux_image id=”19472″ image_size=”original” caption=”true”]

Ziltbikes Voetbaldriedaagse

Deze foto is in augustus 2020 genomen tijdens de finaledag van de Ziltbikes Voetbaldriedaagse bij FC Zutphen. De foto en het evenement symboliseren voor mij dat voetbal verbindt en samenbrengt.

[tab title=”Saskia den Hertog”]

[ux_image id=”19476″ image_size=”original” caption=”true”]

Saskia den Hertog

Deze bevlogen vrijwilligster bij het meisjesvoetbal heb ik leren kennen door het elftalfoto project in 2019. Saskia is een echte FC Zutphen vrouw en heeft goede ideeën over hoe het meisjes- en vrouwenvoetbal moet worden geregeld en georganiseerd bij FC Zutphen. Ik hoop dat haar goede ideeën goed ondersteund worden door het nieuwe bestuur.

[tab title=”Internet TV”]

[ux_image id=”19479″ image_size=”original” caption=”true”]

FC Zutphen Internet TV

Eigenlijk vind ik het best bijzonder dat een 3e klas zaterdagclub een Internet TV kanaal heeft. Met daarop mooie items, veelal gemaakt door onze trouwe cameraman Henk Nijland. Ondanks zijn broze gezondheid schiet hij heel vaak mooie beelden.

En dan natuurlijk Ruud Evers, die weer helemaal terug is bij FC Zutphen en supergoede ideeën heeft om FC Zutphen nog meer bekendheid te geven.

[tab title=”Herfstkampioen”]

[ux_image id=”19475″ image_size=”original” caption=”true”]

FC Zutphen MO11-1 herfstkampioen

Voor mij een bijzondere foto, in een verder armzalig voetbalseizoen. Als een van de weinige teams mocht FC Zutphen MO11-1 zich als herfstkampioen laten huldigen.  Met de betrokken ouders achter de hekken in hun auto’s. En toch werd het nog een leuk feestje op het veld. Bij elk doelpunt van dit team werd er vrolijk door de ouders getoeterd in hun auto.

[tab title=”Trainingsdag”]

[ux_image id=”19477″ image_size=”original” caption=”true”]

Trainingsdag voor de jeugd

Eind oktober werd er nog een trainingsdag georganiseerd voor de jeugd van FC Zutphen en dit beeld vond ik zo treffend. Jongens en meisjes die zoveel plezier hebben in het voetbal. Ze kijken niet welke kleur gezicht je hebt en wat voor soort voetbalshirt je draagt. Zeer treffend. En zo hoort het ook, voetbal verbindt.

[tab title=”Jesse de Vries”]

[ux_image id=”19474″ image_size=”original” caption=”true”]

Jesse de Vries

Jesse de Vries, aanvaller van het 1e elftal van FC Zutphen. Jesse is nu helaas ernstig geblesseerd, maar hij komt terug. Hij belde mij op in juli 2020 met de vraag of ik mee wilde gaan als fotograaf naar het trainingskamp in Oostenrijk. Ik voelde mij zeer vereerd door dit verzoek, maar had al een vakantie geboekt met mijn familie naar Kreta. Ik voel een grote betrokkenheid bij Jesse en hij is een echte teamspeler.

[tab title=”Vrijwilligers”]

[ux_image id=”19478″ image_size=”original” caption=”true”]

Vrijwilligers

Deze foto heb ik gemaakt voor een artikel van Gerjan Nijland over de inzet van de onderhoudsploeg. Ik vind het bijzonder dat er zoveel vrijwilligers bezig zijn bij FC Zutphen om het prachtige sportpark mooi te houden en alles er goed uit te laten zien.

[tab title=”Marcel Berends”]

[ux_image id=”19480″ image_size=”original” caption=”true”]

Marcel Berends

De organisatoren van de Grote Clubactie verdienen een groot compliment, dat het gelukt is om zoveel geld binnen te krijgen voor de club. Mooi dat ze de lotenverkopers zodanig hebben gemotiveerd dat er een record opbrengst is binnengekomen in een voor de club financieel zware tijd. Op de foto laat Marcel Berends de opbrengst voor onze club zien.

[/tabgroup]

[/col]