Henk Nijland in het zonnetje gezet

Als dank voor bijna 20 jaar trouwe inzet voor FC Zutphen Internet TV werd Henk Nijland dinsdagavond in het zonnetje gezet. Gerrit Wullink nomineerde Henk een tijdje geleden als verrassing voor de Vriendenloterij Passieprijs. En het zal niemand verbazen dat deze nominatie succesvol bleek.

[ux_image id=”23390″ image_size=”original” caption=”true”]

Mooie dankwoorden

Met een smoesje werd Henk dinsdagavond naar de bestuurskamer gelokt. Daar werd hij verrast met mooie en terechte dankwoorden. Ook ontving hij 2 grote bossen bloemen en een mooi certificaat. Deze waardering deed de bescheiden clubman wel wat. Hij was er even stil van.

Al bijna 20 jaar videoverslagen voor onze club

Henk Nijland is al jarenlang actief voor onze club en mag zich met recht ‘Mr Internet TV’ noemen. ‘Ik stopte op een gegeven moment met voetballen door een blessure. Ik had een camera en besloot die maar eens te gebruiken voor wat beelden van mijn eigen elftal. Daar kreeg ik leuke reacties op. Toen ben ik mijn werkzaamheden wat gaan uitbreiden voor de club’, vertelt Henk. ‘In 2003 filmde ik voor het eerst een wedstrijd van het 1e elftal. Het was de kampioenswedstrijd van WHcZ. Ze speelden in Enschede en het regende hard. WHcZ won met 2-0 en werd kampioen. Sindsdien kreeg ik de smaak te pakken en ben ik blijven filmen’.

‘Iedereen kent FC Zutphen Internet TV’

Gerrit Wullink hoefde niet lang na te denken, toen hij las dat de Vriendenloterij de mogelijkheid bood om vrijwilligers te nomineren voor de Passieprijs. ‘Iedereen kent FC Zutphen Internet TV. Henk is daar erg druk mee en dat waardeer ik enorm. Hij filmt regelmatig, maar is daarna ook druk met het bewerken. Daar gaat veel tijd in zitten en dat weet niet iedereen. Van veel leden en oud-leden hoor ik regelmatig dat ze trouw de afleveringen van FC Zutphen Internet TV bekijken.’ Het deed Gerrit besluiten een videoboodschap te maken en dat filmpje op te sturen als nominatie voor Henk. Uiteraard gesteund door het bestuur. Al snel kreeg Gerrit de bevestiging dat de Passieprijs aan Henk is toegekend. Daarnaast levert het onze club een mooi bedrag van 250 euro op.

[ux_gallery ids=”23388,23389,23387″ style=”none” lightbox_image_size=”original” type=”slider” columns=”1″ depth_hover=”2″ slider_nav_style=”circle” slider_nav_color=”light” auto_slide=”5000″]

Trouwe inzet voor en achter de schermen

Bertjan Maasdam overhandigde namens het bestuur en de leden van FC Zutphen een mooie bos bloemen aan Henk. Bertjan benadrukte het geluk dat FC Zutphen heeft met de trouwe inzet van Henk; voor en achter de schermen. Vervolgens kreeg Henk een certificaat met mooie dankwoorden. Die nam hij trots in ontvangst.

Wedstrijden terugkijken

Ook Jesse de Vries schoof namens de 1e selectie aan om Henk te bedanken. ‘Ik wil je namens de hele selectie enorm bedanken voor de mooie samenvattingen die je maakt van onze wedstrijden. We kijken er allemaal naar uit om na de wedstrijd op ons gemak de samenvatting terug te kunnen kijken. Dat maak jij al heel lang mogelijk en dat vinden we top’. Een mooie bos bloemen volgde als cadeau.

Over een tijdje een opvolger nodig

Henk Nijland blikte zelf kort terug op een aantal gedenkwaardige momenten. Hij doet dit vrijwilligerswerk inmiddels bijna 20 jaar en nog steeds met veel plezier. ‘Toch hoop ik over een tijdje wel een opvolger in te kunnen werken. Zodat ik het stokje over een paar jaar kan overdragen.’ Lijkt het jou leuk om te filmen en daar afleveringen van te maken? Meld je bij Henk. Meekijken kan en mag altijd.