FC Zutphen start innamepunt plastic flessen voor een beter milieu

Vanaf 1 juli 2021 wordt in Nederland statiegeld op kleine plastic flesjes ingevoerd. Per flesje (minder dan 1 liter) wordt 15 cent statiegeld gerekend. Inleveren kan bij innamepunten. Deze maatregel moet leiden tot veel minder plastic zwerfafval. FC Zutphen vindt het milieu belangrijk, nu en voor de toekomst. Om die reden openen wij een vrijwillig innamepunt waar je plastic flessen kunt inleveren.

[ux_image id=”23645″]

Vrijwillig innamepunt bij FC Zutphen

Op Sportpark ‘t Meijerink komt een vrijwillig innamepunt. Daar kun je lege plastic flessen inleveren. Hiermee voorkomen we rommel op en rondom het sportpark. Zo leveren we als club een bijdrage aan een schonere leefomgeving. Vanaf donderdag 8 juli kun je de flessen inleveren achter de bar. Na de zomerstop krijgen we een duidelijk herkenbare doneerbak.

Opbrengst naar de club

Je krijgt geen statiegeld uitbetaald als je jouw lege flessen bij ons inlevert. Het statiegeld sparen we op voor een nader te bepalen doel. Daarover volgt later meer informatie. Je mag trouwens ook plastic flessen inleveren die je niet bij ons hebt gekocht. Zo sparen we extra veel!

Verhoging van prijzen

Bovengenoemde maatregel leidt tot een stijging van de prijzen van drankjes in plastic flessen. Ook de prijzen van een aantal consumpties (eten en drinken) zijn verhoogd. Deze prijsverhogingen gaan in per donderdag 8 juli.

Bertjan Maasdam & Jaap Aarnoudse