FC Zutphen kiest voor ZutphenEnergie

Sinds 1 januari 2023 neemt FC Zutphen energie af bij energieleverancier ZutphenEnergie. ‘Het is een logische stap om energie af te nemen van onze lokale en 100% groene energieleverancier ZutphenEnergie (ZE). We verduurzamen daardoor en bovendien besparen we geld’, vertelt Gwendolin Baars. De overstap naar een nieuwe energieleverancier is 1 van de meerdere stappen die FC Zutphen zet om te verduurzamen. Vrijdag 6 januari ontving ZE ons officieel als nieuwe klant.

Volgende stap in verduurzaming

FC Zutphen is volop bezig met verduurzaming. Na de eerdere aanleg van GreenBoarding en LED verlichting volgen er later dit jaar ongetwijfeld nog nieuwe initiatieven. Gerrit Wullink is betrokken bij de werkgroep die zich bezighoudt met de verduurzaming. ‘In oktober vorig jaar zijn we overgestapt naar LED verlichting’, vertelt hij. ‘Daarnaast zijn er inmiddels concrete plannen om zonnepanelen op het dak van ons clubhuis te plaatsen.’

Alle beetjes helpen

Bij verduurzaming kijken we naar duurzame oplossingen waarmee we bijdragen aan de verbetering van het klimaat en waarmee we geld besparen. Het liefst een combinatie van beiden. Zo zijn er ook eenvoudige maatregelen om energie te besparen. ‘Absoluut. Denk daarbij aan het vervangen van verouderde, onzuinige apparaten. Het is fijn dat ZE ons bij de vervolgstappen wil adviseren, want het is soms best lastig te bepalen met welke verbeteringen we het beste kunnen beginnen’, aldus Gerrit.

Meer informatie

Om ook de leden van FC Zutphen te helpen met besparende maatregelen thuis, presenteert ZutphenEnergie zich bij FC Zutphen met een informatiestand. Op zaterdag 28 januari van 10.00 tot 13.00 uur kunnen leden daarvoor terecht in de kantine van FC Zutphen. Energiecoaches en -adviseurs van ZutphenEnergie zijn dan aanwezig om vragen te beantwoorden.