Extra informatie over teststraat op ons sportpark

Vorige week hebben we aangekondigd dat er vanaf donderdag 3 juni een corona teststraat geopend is op ons sportpark. De afgelopen dagen heeft dit geleid tot enkele vragen van leden. Daarom geven we graag wat extra informatie.

[ux_image id=”22796″]

Waarom is de teststraat er?

Stap voor stap komt het sociaal leven in Nederland weer in beweging. Daar werken we als club graag aan mee. We doen dit door een gedeelte van onze accommodatie beschikbaar te stellen voor de teststraat. Het beschikbaar stellen van een deel van onze accommodatie levert onze club bovendien een welkome financiële vergoeding op.

Wat voor testen worden er afgenomen?

De testen die in de testruimtes op ons sportpark worden afgenomen zijn corona testen voor mensen die van plan zijn een evenement te bezoeken. Om het evenement te mogen bezoeken dienen zij een negatief testresultaat te overhandigen.

Vinden er ook GGD testen plaats op ons sportpark?

Nee. Mensen die corona klachten hebben, of in aanraking zijn geweest met iemand met covid, plannen hun afspraak voor een test via de Rijksoverheid en de GGD. Deze testen vinden op officiële GGD testlocaties plaats en niet bij ons.

Welk deel van de accommodatie wordt gebruikt?

Het gaat om de ingang naar de kleedkamers aan de voorzijde van het clubgebouw (zie foto). De kleedkamers 1 t/m 8 worden tijdelijk gebruikt als testruimtes. Dit kan omdat deze kleedkamers voorlopig niet gebruikt worden voor het voetballen.

Hoe is de looproute voor mensen die zich laten testen?

Bij aankomst op ons sportpark zie je een groot bord met de ingang van de teststraat. Dat is aan de voorzijde van het clubgebouw. Via de deur loop je de hal in en kom je direct bij kleedkamers 1 t/m 8. Als iemand getest is verlaat hij de ruimte door de hal en via de zij-uitgang. De route staat netjes aangegeven. Je loopt dus een klein rondje: door de hal naar binnen, rechtsaf naar buiten en vervolgens weer naar de uitgang.

Veiligheid voorop

We vinden de veiligheid van leden en bezoekers van FC Zutphen erg belangrijk. Het risico om in contact te komen met mogelijk besmette mensen is niet anders dan op straat of andere openbare gelegenheden.