Dik Vosselman geëerd en genomineerd als vrijwilliger Sport en Bewegen Zutphen

Dik Vosselman is 1 van de genomineerden voor het Zutphens Sport- en Beweeggala. Voor zijn nominatie en als blijk van waardering voor al zijn inzet als vrijwilliger ontving Dik vanmorgen uit handen van voorzitter Gerjan Nijland een beker. De prijs is beschikbaar gesteld door Actief Zutphen, het sportbedrijf van de gemeente Zutphen. Het Zutphen Sport- en Beweeggala vindt op 1 maart 2024 plaats in de Buitensociëteit Hanzehof. Voor allerlei categorieën kunnen de komende periode mensen en teams genomineerd worden.

Vele jaren vrijwilliger

Dik Vosselman is al vanaf de jaren 70 van de vorige eeuw vrijwilliger bij Wilhelmina SSS, de voorloper van FC Zutphen. Hij begon ooit als lasser van de pupillendoeltjes. Daarna verzorgde hij de velden op Sportpark Helbergen. Met name de beregening in de zomermaanden, die toen ook al droog waren, regelde Dik.

Samen met Jissel

De jaren daarna zat Dik namens de kantinecommissie in het bestuur en regelde hij samen met zijn vrouw Jissel het kantine gebeuren. De gastvrijheid stond bij hen altijd hoog in het vaandel. Maar de grote interesse van Dik lag toch in de velden en gebouwen.

Naar ’t Meijerink

Op het nieuwe Sportpark ’t Meijerink is Dik dagelijks in de weer, samen met vele andere vrijwilligers, om de velden en het gebouw te onderhouden. Het ligt er geweldig bij en van veel bezoekende clubs krijgen we complimenten.

Dank aan Dik en vele andere vrijwilligers

Gerjan gaf aan dat hij niet alleen Dik, maar ook de vele andere vrijwilligers die onze club rijk is, wil bedanken. Om een club van deze omvang draaiend te houden is heel veel tijd en energie nodig. En gelukkig zijn er heel veel mensen die pro deo de handen uit de mouwen steken. Zowel de trainers, leiders, vrijwilligers, commissieleden, coordinatoren als bestuursleden. Zonder deze mensen kan FC Zutphen niet functioneren.

Onzichtbare krachten

Er wordt veel zichtbaar werk gedaan. Maar er zijn ook veel mensen die zich inzetten achter de schermen. Dat ziet niet iedereen. Financiële werkzaamheden, het verzorgen van de boekhouding, versturen van facturen, kantine administratie, ledenadministratie en contributie inning, werven van sponsors, beheer van de gebouwen en velden, de mediacontacten e.d. Maar ook de mensen achter de bar die vaak het eerste aanspreekpunt binnen de club zijn.

Veel respect

De voorzitter gaf zijn dankwoord ook aan veel respect te hebben voor de mensen die spontaan hun diensten aanbieden voor de club. Omdat ze er plezier aan beleven, maar ook omdat ze zich verantwoordelijk voelen. Zo blijft ondanks de groei van onze club de familiecultuur overeind. Gepensioneerden spelen een belangrijke rol. Maar ook de generatie daarna, met een drukke baan en een gezin. FC Zutphen hoopt nog lang te mogen genieten van deze vrijwilligers.