Corona update 8: hervatten trainingen en de voetbalschool

Afgelopen dinsdag 21 april is tijdens de persconferentie medegedeeld dat een aantal maatregelen versoepeld worden en veel maatregelen tot (in ieder geval) 20 mei a.s. gehandhaafd blijven Een voor ons welkome versoepeling is dat er vanaf 29 april weer (georganiseerd en beheersbaar) getraind mag worden. Weliswaar onder strikte voorwaarden maar de mogelijkheid is er en daar zijn we als club enorm blij mee.

Wij, het bestuur, de Voetbal technisch coördinator en andere vrijwilligers, zijn nu bezig met de voorbereidingen om vanaf 29 april weer (in aangepaste vorm) te kunnen trainen.

Naast de trainingen vanuit de club gaat ook de voetbalschool weer starten. Ook hier gelden dezelfde regels en voorwaarden als voor de elftaltrainingen. De details voor wat betreft de trainingen zullen vanuit de voetbalschool worden gecommuniceerd.

De voorwaarden:

• Kinderen tot en met 12 jaar kunnen ‘vrij’ trainen. Natuurlijk met inachtneming van de geldende hygiëneregels vanuit het RIVM.
  • Kinderen vanaf 13 tot en met 18 kunnen trainen maar moeten de 1,5 meter regel in acht nemen. Dat betekent dat partijvormen, positiespel en 1 tegen 1 situaties niet mogelijk zijn maar andere vormen (bijvoorbeeld techniek trainingen) wel.
  • Kinderen komen alleen naar de training, dat wil zeggen dat ouder de kinderen wel kunnen brengen maar ze aan de ‘poort’ af zetten. Vanzelfsprekend staan ouders dus ook niet langs de lijn.
  • De kantine is gesloten.
  • De kleedkamers en douches zijn ook gesloten. Kinderen worden geacht in trainingskleren op de club te verschijnen en thuis te douchen.
  • Kinderen worden geacht thuis te blijven wanneer zij of één van de familieleden klachten hebben zoals koorts, (neus)verkoudheid, hoesten of benauwdheid.

Zoals het er nu naar uit ziet gaat de onderbouw starten in de week van 4 mei, 1 uur per week. Wanneer de bovenbouw gaat beginnen hangt af van de gemeente en de KNVB, die komen de aankomende dagen met nieuwe protocollen. Natuurlijk worden ervaringen opgedaan bij de onderbouw meegenomen naar de bovenbouw.

Het ‘corona’ trainingsschema komt in de loop van aankomende week online.

Overigens, we kunnen ons voorstellen dat er ouders of leden zijn die het ‘eng’ vinden om weer met een groep te gaan trainen na alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd. Daarvoor hebben wij natuurlijk alle begrip. De trainingen zijn geen verplichting maar we hopen toch iedereen de mogelijkheid te kunnen bieden om te trainen. En mochten er vragen zijn kun je deze stellen via communicatie@fczutphen.nl

Hou de FC Zutphen website in de gaten voor verder nieuws.

Namens het bestuur van FC Zutphen,

Peter Verhey