Bewaar jouw teamfoto van vorig seizoen

Vorig seizoen heeft onze huisfotograaf Hans ten Brinke van bijna alle FC Zutphen teams een mooie teamfoto gemaakt. We hebben al deze foto’s op 1 pagina verzameld, zodat je ze kunt opslaan. In welk team speelde jij? Zoek je foto snel op en bewaar hem, dat is hartstikke leuk voor later!

[button text=”Bekijk de teamfoto’s” color=”secondary” size=”large” icon=”icon-angle-right” link=”https://www.fczutphen.nl/voetballen/teams/teamfotos/”]

Geen fotolijsten in het clubhuis

Het was eigenlijk de bedoeling om de teamfoto’s af te drukken en in te lijsten en ze daarna in de hal van het clubhuis op te hangen. Als vervanging van de oude teamfoto’s. Een deel van de opbrengst van de Grote Clubactie 2019 zou hiervoor worden gebruikt. De foto’s werden gemaakt, maar de verdere uitwerking van het idee kwam o.a. door corona stil te liggen. We hebben onlangs met een aantal betrokkenen overlegd en toen besloten om de teamfoto’s niet op te hangen. Dat lichten we graag toe.

Liever een duurzame aankleding

Een teamfoto is maar heel even up to date. Spelers stoppen tijdens het seizoen, of ze gaan naar een ander team. En aan het einde van het seizoen vinden er ook veel wijzigingen plaats. Een teamfoto zien we om die reden niet als een duurzame oplossing om ons clubhuis aan te kleden. En dat willen we wel graag. Het fotoproject leek een heel goed idee, maar daar komen we op terug.

Nieuw idee voor aankleding

Er is een nieuw idee ontstaan om de hal van het clubgebouw aan te kleden. Daarmee willen we de hal meer in FC Zutphen sfeer brengen. En daarbij zullen we een ander soort foto’s gebruiken dan teamfoto’s. Het zal geen verrassing zijn dat het prachtige werk van onze huisfotograaf een prominente plek krijgt in de plannen.

Niet voor niets

Er zijn meerdere vrijwilligers betrokken geweest bij het fotoproject. Door de foto’s nu aan te bieden zodat ze bewaard kunnen worden, gaat hun inzet en werk niet verloren. We werken het nieuwe plan binnenkort verder uit. Over een tijdje volgt er een update.

Jeroen van der Beek
Marcel Berends