Historische 11-0 overwinning FC Zutphen bij seizoenstart tegen Excelsior Zetten

FC Zutphen is de competitie begonnen met een geweldige 11-0 overwinning. De grootste in de historie van de club. De mannen van de bezoekers Excelsior uit Zetten konden de Zutphenaren 1 helft bijbenen. Maar daarna was het gebeurd en zag men de fitte spelers van FC Zutphen aan alle kanten langs zich heen vliegen.

Toch bleven de FC Zutphen trainers en spelers na afloop kritisch op hun eigen prestatie. De eerste helft werden er te veel kansen gemist en was het spel soms wat te onrustig. Dat men kritisch op zichzelf blijft is goed want dinsdagavond wacht op Sportpark ‘t Meijerink de derby tegen stadgenoot AZC. En komende zaterdag moet men naar de fusieclub in Zelhem, waar vorig seizoen een nederlaag werd geleden. Dan kan men echt laten zien wat men waard is.

[ux_image id=”15097″ image_size=”original” caption=”true”]

Vier debutanten

FC Zutphen speelde vandaag met 3 debutanten, die uitstekend speelden. Teun Isselman speelde de hele wedstrijd en was prima in de combinatie als sterk opkomende back. Timon Kuiper speelde het laatste half uur en past zich moeiteloos aan. Hij heeft op zijn positie echter veel concurrentie. JO-19 speler Zidane El- Hadouchi speelde het laatste kwartier en kreeg het publiek op de banken met zijn geweldige optreden. Eerst schoot hij op de paal na een mooie actie. Maar vlak voor tijd scoorde hij het 11e doelpunt met een prachtig afstandsschot met de buitenkant van de voet in de kruising.

Jelle Macare opent de score

Zo viel er veel te genieten op Sportpark ’t Meijerink, maar de eerste aanval van de middag was voor Excelsior. Via hun beste man Loay Saleh werd doelman Joey Wolsink op de proef gesteld, maar hij pareerde het schot van de doorgebroken speler prima. Nadat een inzet van man of the match Sem Veeger van de lijn was gehaald, was het in de 8e minuut toch raak. Na een geweldige pass van Luuk Meijer was het Jesse de Vries die met een mooie actie Jelle Macare in staat stelde om te scoren.

Sem Veeger blinkt uit

Een minuut later was het Sem Veeger die voor de 2-0 zorgde na een mooie een-twee. Daarna werden er de nodige kansen gemist. Maar in de 30e minuut viel de 3-0 van Sem Veeger. Na veel schoten op het doel, die gekeerd werden, stond hij opnieuw op de goede plaats.

FC Zutphen walst door na rust

Na rust werd het in de 46e minuut 4-0 door Sem Veeger nadat hij een mooie combinatie met Jesse de Vries en Jelle Macare afrondde. Het verzet van Excelsior was daarmee volledig gebroken. In de 55e minuut zorgde Jesse de Vries voor 5-0 na een geweldige pass van Nathan Greven en in de 57e minuut zorgde Luuk Meijer voor de 6-0 na een pass van Jesse de Vries. In de 63e minuut knalde Jelle Macare de 7-0 binnen na wederom een goede pass van Jesse de Vries.

Publiekswissel Veeger

Sem Veeger zorgde in de 67e minuut voor de 8-0 na een prachtige solo door de verdediging, wat zijn 5e doelpunt betekende. Sem Veeger kreeg dan ook even later de publiekswissel en werd terecht tot man of the match gekroond. De koek was nog niet op want Rik Vlutters zorgde in de 70e minuut voor de 9-0 na een mooie actie en een dito schot. En in de 75e minuut maakte hij de 10-0 met een prachtig geplaatste bal. Het slotakkoord was voor jeugdspeler Zidane El-Hadouchi die met een prachtig schot de 11-0 op het scorebord bracht.

Opstelling FC Zutphen

Joey Wolsink; Teun Isselman, David te Slaa, Hidde van Kalker, Lucas Hengstenberg (60. Khen Bakkerweerd); Sem Veeger (75. Zidane El-Hadouchi), Rik Vlutters, Luuk Meijer, Jesse de Vries; Nathan Greven, Jelle Macare (60. Timon Kuiper)

Tekst: Gerjan Nijland