FC Zutphen klopt BAS Biddinghuizen in vriendschappelijk duel met 3-0

FC Zutphen heeft afgelopen zaterdag, als voorbereiding op de competitie, de eerste oefenwedstrijd gespeeld. Er werd met 3-0 gewonnen van 3e klasser BAS Biddinghuizen.

De Zutphenaren stonden in de rust met 1-0 voor na een doelpunt in de 2e minuut van Niek Bakkerweerd. Daarna verzuimde men de score verder uit bouwen doordat veel kansen gemist werden.

Na de rust was het Sem Veeger die in de 65e minuut de 2-0 scoorde uit een aanval die hij zelf op zette, na een mooie combinatie met Jesse de Vries.

In de 73e minuut viel de 3-0 door Jelle Macare nadat hij zijn tegenstander op inzet af troefde.

Bij FC Zutphen speelde de jeugdige Lucas Hengstenberg, die dit seizoen in het 2e speelt, een goede wedstrijd.

Middenvelder Tijmen Veen maakte zijn debuut in de 65e minuut. Hij is speler van het succesvolle jeugdteam JO 17-1. Hij debuteerde op een goede wijze.

Opstelling FC Zutphen: Marijn Sangers ( 15. Matthijs de Jonge), Koen Hulleman ( 46. Lucas Hengstenberg), Hidde Ruessink, Hidde van Kalker, Khen Bakkerweerd ( 46. Jan van der Mark), Lars Huber, David te Slaa, Nathan Greven, Niek Bakkerweerd, Sem Veeger ( 65. Tijmen Veen), Jesse de Vries ( 65. Jelle Macare).

GJN