Zure en te grote nederlaag verhult stijgende lijn JO17-2

Zaterdag 3 oktober speelden we tegen Grol 17-2. Het was perfect voetbalweer en het gras lag er mooi bij. We moesten om 11:30 verzamelen bij de kantine. We keken ook nog even bij de JO19-1, die tegen de Warnsveldse Boys moesten. We hadden ons van tevoren al omgekleed, omdat we niet meer in de kleedkamers mogen omkleden. Voor degenen die zich nog niet helemaal hadden omgekleed, was de dug out een prima alternatief. We hadden vandaag 5 wissels en Mark vertelde dat we vandaag, als het heel goed zou gaan, niet vaak gingen wisselen en dat ook niet iedereen veel aan spelen toe zal komen.

Mark vertelde voor de wedstrijd nog een paar belangrijke dingen, waaronder dat we vanaf minuut 1 er vol op moeten zitten. We wisten dat het een moeilijke tegenstander ging worden, omdat ze met 9-3 van DZC (onze tegenstander van vorige week) hadden gewonnen.

We begonnen goed aan de wedstrijd: we wonnen achterin de duels, we kregen een paar goede kansen en we waren zeker niet minder dan Grol. We kregen ook nog een vrije trap, omdat de keeper van Grol een terugspeelbal oppakte, maar deze ging er helaas niet in.

Toen was het rust. Het was heel bijzonder, want we stonden voor het eerst niet achter in de rust (0-0). Mark vertelde dat hij het prima vond gaan en dat we er in de tweede helft weer vol op moeten zitten. Er werd ook voor het eerst gewisseld, Arda kwam erin voor Kamil. Een spits voor een spits.

We begonnen ook weer goed aan de tweede helft. We waren de eerste 10 minuten zelfs de bovenliggende partij. Maar toen viel opeens, uit het niets de 0-1. Eén moment van te laat druk zetten op de man met de bal en de bal lag erin door een afstandschot. Dit was absoluut onnodig en de telleurstelling was zo groot dat de kopjes even naar beneden gingen waardoor binnen 2 minuten ook de 0-2 viel. We probeerden het toch weer op te pakken wat ook redelijk lukte. Mark probeerde met verse wissels het tij te keren. Jip en Jort kwamen erin voor Zeb en Jelle. Helaas was het goede gevoel van de eerste 50 minuten wat weg en in minuut 65 viel door een ongelukkig moment achterin ook de 0-3. Meteen daarna kwamen onze overgebleven wissels erin. Mika en Senna kwamen voor Jayden en Storm.

We bleven de aanval zoeken om de aansluiting te forceren, lieten bij vlagen mooie aanvallen zien en kregen ook wel wat mogelijkheden die helaas geen doel troffen. In de laatste minuut (80ste minuut) ging een corner er in één keer in en alsof dat nog niet genoeg was kregen we ook in de blessuretijd (80 +3) ook nog de 0-5 te slikken. Er werd niet eens meer afgetrapt en onze derde nederlaag op rij was een feit.

In de nabespreking gaf Mark aan dat we (op de uitslag na) zeker niet ontevreden mochten zijn. We hebben laten zien dat we prima mee kunnen. Dat, als we onze duels winnen en allemaal scherp zijn en blijven, de punten gewoon niet uit kunnen blijven. Vooral de eerste 50 minuten en het vertoonde positiespel moet ons goede moed geven voor de toekomst. Mark was tevreden met de stijgende lijn die we laten zien. Deze week dus weer scherp en hard trainen en dan volgende week op naar Neede JO17-1.

Verslag door: Jort

[ux_gallery ids=”16318,16317,16316,16315,16314,16313″ style=”none” lightbox_image_size=”original” type=”masonry” columns=”3″ depth_hover=”2″]