Ontwikkeltraject JO17-2 met vallen en opstaan

Aangekomen bij DZC in Doetinchem kregen we eerst wat regels te horen en verschillende looproutes te zien. Aangezien we niet de kleedkamers in mochten moesten we alles meenemen naar het veld. We speelde op veld 4 achter het hoofdveld, het bruggetje over en dan het veld rechts. Er was nog een wedstrijd bezig dus moesten we alles naast het veld neerleggen en op die postzegel ook de warming up doen. Op dat kleine stukje Achterhoek konden we ook het gebruikelijke praatje van Mark beluisteren.

We misten vandaag de geblesseerde Zeb en twee spelers (Thijmen Markvoort en Jelle Stappenbeld) die beiden een Coronatest moesten doen en dus niet aanwezig mochten zijn in afwachting van de uitslag.

We startten goed en hadden in de eerste 10 minuten veel druk naar voren en joegen DZC goed af. Eigenlijk was het wachten op de beloning. Helaas kwam deze niet en kreeg DZC in de 10e minuut een vrije trap waaruit, door slecht op vrijlopende tegenstanders te letten, werd gescoord. In de 25ste minuut was het weer raak voor DZC en werd er door Mark gewisseld. Kamil ging naar rechtsmidden en Mika kwam in de spits. Helaas kregen we in de blessuretijd van de 1e helft weer een tegenslag te verwerken en stond bij rust een 3-0 achterstand op het bord.

De 2e helft gaat FC Zutphen goed en fel van start. Na een aantal kansen over en weer komt FC Zutphen weer in de wedstrijd. Via de opbouw van FC Zutphen komt de bal in de 53ste minuut terecht bij spits Mika die een mooie snelle steekpass geeft op de vertrekkende collega-spits Jayden. Hij gaat één op één richting de uitkomende keeper, passeert deze en kan de bal het lege doel inschieten met links.

Daarna heeft FC Zutphen zicht en hoop op een nog beter resultaat tot een tegendoelpunt, Wij zijn namelijk niet minder dan onze tegenstanders en de wedstrijd gaat op en neer met kansen aan beide kanten. Een wedstrijd die beide kanten op kan gaan totdat een kwartier voor tijd een diepe bal van de DZC, na een door de scheidsrechter gemiste overtreding op centrale verdediger Joran, bij de snelle DZC spits terecht komt die nu vrij door kan lopen naar ons doel en de bal over keeper Daan heen in het midden van het doel schiet. Een mooi doelpunt die echter nooit had mogen tellen.

Hierna bleef het spel op en neer gaan, misten wij nog een handvol kansen op een beter resultaat (DZC ook trouwens) maar bleef het helaas 4-1.

Onze tweede nederlaag in deze 1e klasse was daarmee een feit. Onze 2e helften zijn tot nu toe altijd beter dan onze 1e en dat moet beter. Onze tegenstanders houden daar geen rekening mee dus zullen we zelf snel een keer ook een goede 1e helft moeten laten zien voor een goed resultaat. Volgende week weer een nieuwe kans. Thuis om 12.30 uur tegen Grol 17-2. Toegang gratis dus kom allemaal kijken.

Tekst: Jip Vaanholt en Joran Albers

[ux_image id=”15934″ image_size=”original”]