FC Zutphen JO15-2 Kampioen!!

Zaterdag 21.12.2019 zijn onze spelers van JO15-2 winterkampioen geworden. Wat een mooi kampioenschap is het geworden, nadat we het seizoen begonnen met veel te weinig spelers, geen trainer en geen leider(s). Nadat we met wat ouders de koppen bij elkaar hebben gestoken hebben we een mooi gemêleerd team samen kunnen stellen van 15 jongens, 1 jonge dame een fanatieke trainer met 2 enthousiaste leiders aan zijn zijde.

We zijn de match Day begonnen met een bezoek aan onze nieuwe sponsor “Bouwmensen” in Deventer, na de nodige foto’s hebben we genoten van een lekker stuk taart in de kantine van de sponsor. We kregen een interessante rondleiding binnen een mooi bedrijf ( www.bouwmensen.nl ). Rond 11.00 uur begonnen we allemaal wat onrustig te worden, om 12.00 uur moest de wedstrijd van het seizoen gespeeld worden in Twello bij de plaatselijk SV. Na een goede warming-up, even de spanning van je af laten glijden. Stipt 12.00 uur begon de wedstrijd en na wat aftastend voetbal van beide zijden kwam de wedstrijd los, na een fantastische aanval over rechts viel in de 10e minuut de 0-1 van Mick Agyemang. De wedstrijd ging vervolgens een beetje op en neer met wat kleine kansjes aan beide zijden. Tot de 20e minuut; na een aanvalsopzet van achteruit over meerdere schrijven tot onze aanvoerder, Jeroen van Gerwen, aan de bal kwam en de keeper van Twello passeerde met een pracht van een doelpunt. Vervolgens gingen we rusten met een mooie voorsprong van 2 doelpunten.

Goeie peptalk in de rust om vervolgens weer van start te gaan in de 2e helft, konden we de voorsprong vasthouden? Nee, sterker nog we konden de voorsprong verder uitbouwen na goed samenspel en goede doelpunten van; Thomas Streekstra, Caz Collet (vanuit een onmogelijke hoek) en nogmaals Thomas. Klein smetje op de wedstrijd was de 1-5 die nog viel, maar dat mocht de pret niet meer drukken. We zijn kampioen van de 2e klasse – 10.

We hebben de eerste wedstrijd van het seizoen gelijk gespeeld en 1 wedstrijd verloren onderweg, de overige wedstrijden allemaal gewonnen. 10 wedstrijden gespeeld, 25 punten en een doelsaldo van +36. Via deze weg willen wij als begeleiding alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet, ouders bedankt voor het vlaggen, rijden en supporten.

Nu gaan we genieten van de kerstvakantie, rest ons nog het volgende.

Fijne Feestdagen en een mooi en sportief 2020 !

Met sportieve groet, de begeleiding van JO15-2