Verlies, gelijkspel en winst voor FC Zutphen JO15-1

FC Zutphen JO15-1 heeft de afgelopen 3 weken een stijgende lijn in de curve laten zien. Na een verliespartij in de Achterhoek Cup volgden respectievelijk een gelijkspel en winstpartij in de competitie.

Dat JO15-1 al een stabiel team lijkt te zijn is mooi om te zien. Het team pakt afwezigheid door spelers in verband met Covid-19 perikelen, ziekte en andere redenen goed op. Met wat schuiven in posities blijft de Red/Orange JO15-1 motor goed in het toerental draaien.

Afgelopen zaterdag ontving het team Eibergen JO15-1 op de mat. Ondanks dat de 1-0 uitslag deed vermoeden dat het een pittige wedstrijd zou zijn bleek echter het tegendeel waar. Uit gevalideerde bronnen (trainer Boy Elskamp en vlagger Wiljan Evers) kwam de informatie naar buiten dat ons JO15-1 de regie tijdens de wedstrijd in handen had. De informatie van de deskundigen (trouwe aanhang die hun viervoeters collectief aan het uitlaten waren ) buiten het hek kon helaas niet op waarheid getoetst worden.

Desalniettemin gaven zowel trainer Elskamp en vlagger Evers aan dat tijdens de rust de 3-0 al op het scorebord had moeten staan. De uiteindelijke 1-0 kwam voort uit een perfect uitgevoerde aanval over verschillende schijven. ‘Uit het boekje…’, volgens trainer Elskamp. Na de wedstrijd nam het JO15-1 ook de verantwoordelijkheid om andere JO15-teams te ondersteunen wegens spelers tekorten. En zo hoort dat! Samen scoren door te binden en verbinden in dit (Covid-19) tijdperk.

Aankomende week staan er 2 thuiswedstrijden op het programma: dinsdagavond een inhaalwedstrijd tegen Ruurlo JO15-1 en woensdagavond een Achterhoek Cup wedstrijd tegen Ulftse Boys JO15-1. Aanstaande zaterdag volgt de uitwedstrijd tegen Sp Lochem JO15-1.

Succes jongens!

Tekst: Perry Boersbroek