JO15-1 schiet uit de startblokken in de beker en competitie

FC Zutphen JO15-1 kende een uitstekende week. Zowel voor de Achterhoek Cup als in de competitie werd er gewonnen. Dinsdag was JO15-1 te sterk voor Trias. Zaterdag werd AZSV verslagen.

Afgelopen dinsdagavond tijdens de Achterhoek Cup wedstrijd bij Trias in Winterswijk liet het JO15-1 fijntjes zien waarom teamwork in het hedendaagse voetbal zo belangrijk is. Trias, uitkomend in een divisieklasse, heeft vrijwel geen grip kunnen krijgen op ons JO15-1. Het leek wel een demonstratie partij. Ondanks de avondwarmte liet FC Zutphen zien dat je met goed teamwork in hoog tempo druk kunt blijven zetten. Trias kon geen antwoord geven op de gedrevenheid en felle inzet van FC Zutphen. Dit resulteerde in een afgedwongen 0-4 overwinning. Deze overwinning smaakte naar meer!

Ook winst tegen AZSV

Deze mentaliteit, gedrevenheid en teamwork brak ook AZSV JO15-1 op. Afgelopen zaterdag op Sportpark Villekamp in Aalten herhaalde ons JO15-1 hetzelfde kunstje. Maar AZSV verkocht zijn huid duur. Zowel AZSV als FC Zutphen trakteerde het publiek op een mooie pot voetbal. Alle elementen wat voetbal aantrekkelijk maakt om te beleven kwamen in deze wedstrijd tot uiting!

Bloedstollend schouwspel

Hoog tempo, duwen en trekken, geniepige overtredingen, technisch hoogstandjes, de wil om te winnen, individuele acties, teamwork en geen meter zomaar prijs te geven maakten het voor het publiek een bloedstollend schouwspel. Tot in de laatste minuut! Ook nu bleek weer dat teamsamenwerking door FC Zutphen een 2-4 overwinning opleverde! Een knappe prestatie van het JO15-1 en trainers Boy Elskamp, Menko Landveld en Siem Isselman. Klasse!

Tekst: Perry Boersbroek