JO15-1 heeft de smaak te pakken!

Het JO15-1 heeft afgelopen zaterdag wederom laten zien niet onder de indruk te zijn om tegen divisieteams te voetballen. Daar waar vorige week zaterdag Schalkhaar JO15-1 met een 2-1 nederlaag naar huis werd gestuurd stond afgelopen zaterdag de bekerwedstrijd uit tegen het gerespecteerde WSV JO15-1 op het programma. Wederom een divisieteam.

De eerste helft liet WSV zien waarom het een geduchte tegenstander is; er kort boven op zitten , hoog druk zetten en fysieke duels niet uit de weg gaan. Echter lukte het onze jongens prima het hoofd koel te houden, op de juiste momenten weerstand te bieden en zelf ook kansen te creëren. Met een 1-1 werd er thee geschonken in de rust.

De tweede helft liet een iets ander beeld zien. Ondanks dat WSV al vrij snel de 2-1 op het scorebord liet bijtekenen leek het ‘gif’ bij FCZ te gaan borrelen. Met de juiste wil en inzet deed het team er alles aan om een gelijkspel uit het vuur te slepen. Hiermee deed het JO15-1 het ‘Zutphens kwartiertje ‘alle eer aan! WSV liet zich zakken om deze inzet te pareren maar kon niet voorkomen dat FCZ in de allerlaatste seconden via een mooi opgezette aanval de bal in het net liet belanden. 2-2. De grensrechter dacht hier nog anders over en hield de vlag omhoog wegens buitenspel. De, overigens goed fluitende scheidsrechter, kende het doelpunt na overleg met de grensrechter alsnog toe. Proficiat jongens; een prima teamprestatie!

Volgende week zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen Rhoda Raalte. Ook dit belooft weer een spannende wedstijd te worden. Succes jongens!

Perry Boersbroek