J013-1 boekt een 1-0 zege op Achilles ‘12

Het JO13-1 heeft zaterdag een moeizame maar terechte overwinning uit het vuur weten te slepen. Gezien het wedstrijdbeeld leek de uitkomst al snel voorspelbaar; een bloedeloze remisse.
Aan beide kanten stond de verdediging goed. Sven, Senna, Luca en Hugo hielden goed stand. Keeper Kai heeft het rustig gehad.

Het gebeurde deze wedstrijd allemaal op het middenveld. Met voortdurend stuivertje wisselen proberen Steven, Ruben, Figo en Lennard druk te zetten maar de contra gewichten van Achilles lieten zich geen loer draaien. Het was dan ook lastig om een eindpass te verzorgen naar de spitsen Max, Berend en Sil.

Na de rust pakte coach Barten een tactische omzetting toe. Spits Berend werd een linie op 10 teruggezet en middenvelder Figo in de punt van de aanval. Deze omzetting resulteerde in nog meer balbezit en hoog druk zetten op de helft van Achilles. Na een aanval vanuit het middenveld belandde de bal bij de linksvoor Max. Met een geslepen voorzet bereikte hij Figo die met een geraffineerde overstap (😂😱) Sil wist te bereiken. Met een niet te missen kans schoof Sil beheerst de terechte 1-0 binnen. De rest van de wedstrijd domineerde FCZ.

Proficiat jongens!

De volgende wedstrijd zal gestreden worden voor een ronde verder in de beker! ST Reuni / GSV 13-1 uit is dan de opponent!

Perry Boersbroek