blok-oranje-rood.png

[col span__sm=”12″]

Jaaroverzicht 2006

[divider]

Het einde van een tijdperk

[section padding=”20px”]

[gap height=”50px”]

[col span=”4″ span__sm=”10″ padding=”0px 40px 0px 0px”]

Koude traditie: voetballen met nieuwjaar

[col span=”8″ span__sm=”10″]

Op 8 januari vindt de eerste voetbalactiviteit van het nieuwe jaar plaats. De traditionele nieuwsjaarswedstrijd. Op een koud en nat Sportpark Helbergen speelt de 1e selectie van WHcZ tegen een selectieteam van sterren uit het verleden. Wie herken jij nog op de de foto’s?

[ux_slider]

[ux_image id=”17159″ image_size=”original” caption=”true”]

[ux_image id=”17158″ image_size=”original” caption=”true”]

[/ux_slider]

Bedankt Tijmen Sietsma!

[col span=”8″ span__sm=”10″]

Op 11 april wordt op koninklijke wijze afscheid genomen van voorzitter Tijmen Sietsma. Als eerbetoon voor al zijn inzet in 2 periodes van WHcZ-voorzitterschap is hij door Koningin Beatrix benoemd tot lid in de Orde van Oranje-Nassau.

[ux_image id=”17061″ image_size=”original” caption=”true”]

[gap]

Burgemeester Arnold Gerritsen speldde de bijbehorende versierselen op. Sinds 1969 zet Sietsma zich al in als bestuurder van de club. In 1977 begon zijn eerste periode als voorzitter. Door een verhuizing moest hij in 1981 stoppen. Maar hij keerde in 1990 terug en zat al snel weer in het bestuur. Sinds 10 jaar als voorzitter. In 2000 stond hij aan de wieg van de fusie met Hercules.

Joop Vreman nieuwe voorzitter

[col span=”8″ span__sm=”10″]

Joop Vreman is opvolger van Tijmen Sietsma en neemt op deze avond letterlijk ‘het stokje’ over van zijn voorganger.

[ux_image id=”17046″ image_size=”original” caption=”true”]

Vreman is een man van de club. Jarenlang was hij zelf actief op het veld en bovendien maakt hij deel uit van diverse commissies. Ook was hij in een eerdere fase al (tijdelijk) voorzitter van de club.

WHcZ 6 is kampioen

[col span=”8″ span__sm=”10″]

De heren van WHcZ 6 gaan al een tijdje mee. Vrijwel alle spelers werden weleens kampioen. Met Wilhelmina SSS bijvoorbeeld. Maar dit jaar lukte ze het ook als 6e elftal om de titel voor zich op te eisen. Kan gedaan!

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=GXmynfiYTJ8[/embedyt]

[col span=”4″ span__sm=”10″ padding=”0px 40px 0px 0px”]

Stemmen op naam en tenue

[col span=”8″ span__sm=”10″]

In mei 2016 konden leden van WHcZ en SV Zutphen hun stem uitbrengen. Want met oog op de naderende fusie tussen beide clubs moesten er nog 2 belangrijke onderwerpen worden besloten: wat wordt de naam van de nieuwe club? En ook: in welk tenue gaan we spelen? De uitkomsten kennen we inmiddels. Dankzij Internet TV van WHcZ kijken we nog even terug hoe dit verliep.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=2q8Hia1RJTk[/embedyt]

Degradatie

[col span=”8″ span__sm=”10″]

WHcZ degradeert het seizoen 2005-2006 uit de 1e klasse. Het verblijf in deze klasse heeft slechts één seizoen geduurd. De ploeg van Taco Lourens eindigt op de 11e positie.

[ux_image id=”16995″ caption=”true”]

Laatste wedstrijd WHcZ

[col span=”8″ span__sm=”10″]

Met de wedstrijd WHcZ – De Graafschap wordt het tijdperk WHcZ afgesloten. Op een volgepakt Sportpark Helbergen toont de thuisploeg zich een waardig tegenstander, maar is de BVO uiteindelijk te sterk voor WHcZ. De wedstrijd eindigt in 0-6.

Tijdens de wedstrijd neemt het publiek afscheid van o.a. Remco Elders, Tom Oolbekkink, Rob Haveman en Teun Heuvelink.

Ook wordt het scorebord officieel in gebruik genomen. Het scorebord is mogelijk gemaakt dankzij SallandElectronics.

[ux_image id=”17048″ caption=”true”]

Fusie

[col span=”8″ span__sm=”10″]

De Algemene Ledenvergadering van WHcZ geeft het bestuur goedkeuring de mogelijkheden van een fusie met buurman SV Zutphen te onderzoeken. Na vele vergaderingen en info-sessies gaat in 2006 de kogel door de kerk. De fusie komt er en vanaf 1 juli 2006 houdt WHcZ op te bestaan en is de fusie een feit.

[/section]
[block id=”4477″]

[row]

[col span__sm=”12″]