Jaaroverzicht 2019

FC Zutphen Voetbalquiz opnieuw een succes

Vrijdagavond 18 januari 2019 werd voor de zesde keer de FC Zutphen voetbalquiz georganiseerd. Jaarlijks wordt deze quiz georganiseerd en de opbrengst komt ten goede van het KWF afdeling Zutphen.

Foto: Hans ten Brinke

Eric Hoff en Joris Westerbeek winnen de FC Zutphen voetbalquiz 2019. Het tweetal won ook de editie van 2018. De prijzen werden uitgereikt door Wessel Slemmer, zoon van de oorspronkelijke initiator, naar wie de wisselbeker is vernoemd.

Er hadden zich 25 teams ingeschreven en organisatie was in handen van de Promotion Support Club. Namens het KWF waren voorzitster Anneke Hens en penningmeester Melia Kooi aanwezig. Uit handen van PSC voorzitter Marcel Berends mochten zij een cheque t.w.v. € 593,65 in ontvangst nemen.

Erelid Wim Jansen overleden

In april ontvangt FC Zutphen het droevige bericht dat op 77-jarige leeftijd erelid Wim Jansen is overleden. De oud-voorzitter van fusiepartner SV Zutphen werd in 2006 als eerste lid van FC Zutphen benoemd tot erelid. Wim was verbonden aan de club sinds 1 maart 1972. Met zijn inzet en aanwezigheid gedurende vele jaren – in meerdere functies – was Wim erg belangrijk voor de ontwikkeling van SV Zutphen en FC Zutphen.

Isselman en Te Loo vervangen Lourens

FC Zutphen neem vlak voor het begin van de nacompetitie afscheid van hoofdtrainer Taco Lourens. Arthur Isselman en Ido te Loo gaan gezamenlijk de uitdaging aan om FC Zutphen door de nacompetitie te loodsen.

FC Zutphen degradeert naar de 3e klasse

Het lukt FC Zutphen niet om via de loodzware route van de nacompetitie in de 2e klasse te blijven. Door een 3-2 nederlaag tegen Rouveen degradeert het 1e elftal naar de 3e klasse.

Anderlecht wint SallandElectronics U13 tournament

De 4e editie van het SallandElectronics U13 tournament wordt dit jaar gewonnen door RSC Anderlecht. De Belgische ploeg is in de finale te sterk voor PSV. Het wordt 3-0 voor de Belgen en zij mogen daarom de Joop Vreman wisselbokaal in ontvangst nemen.

Herman Tuininga nieuwe voorzitter FC Zutphen

Op maandag 25 november wordt Herman Tuininga tijdens de algemene ledenvergadering van FC Zutphen benoemd tot voorzitter. Hij volgt daarmee de vertrekkende voorzitter Hans van Bel op. Tuininga is geen onbekende en is al jaren verbonden aan de club als speler en met zijn bedrijf SallandElectronics ook als sponsor.

Enkele statistieken van het voetbalseizoen 2018-2019

• 2e klasse H