Jaaroverzicht 2016

FC Zutphen bestaat 10 jaar

Derde editie FC Zutphen Voetbalquiz

De 3e editie van de FC Zutphen Voetbalquiz vond plaats tijdens de winterstop. De organisatie was deze keer in handen van Joris Westerbeek en Eric Hoff. Na een spannende finale ging de wisselbeker over van Jan en Stefan de Vries naar Maarten Jan en Pieter Bas Kempe.

Met 74 deelnemers (37 koppels) was het gezellig druk in het clubhuis van FC Zutphen. Quizmaster Wim Bleumink was weer op dreef en zorgde voor interactie met de deelnemers. Tijdens de pauze mocht Ria Hagenbeek namens het KWF een cheque ontvangen ter waarde van € 446,05. Een mooie opbrengst van deze avond.

Hans van Bel nieuwe voorzitter FC Zutphen

Op de algemene ledenvergadering van 25 april vonden enkele bestuurswisselingen plaats. Hans van Bel werd bij acclamatie gekozen als opvolger van de vertrekkende voorzitter Joop Vreman.

Ivo Pelgrim volgt binnen het bestuur de vertrekkende penningmeester Ruud Marks op, die in deze algemene ledenvergadering dan ook zijn laatste begroting presenteerde. Jeroen Bleumink neemt de portefeuille van algemene voetbalzaken voor zijn rekening.

10 jaar FC Zutphen

In juni viert FC Zutphen haar 10-jarig jubileum. We zijn de jongste voetbalclub van Zutphen, maar tegelijkertijd ook de club met de meeste voetbaljaren: 230 jaar! Verdeeld over SV Zutphen (1921-2006: 85 jaar), Hercules (1932-1997: 65 jaar), Wilhelmina SSS (1936-1997: 61 jaar), WHcZ (1997-2006: 9 jaar) en nu FC Zutphen (2006-2016: 10 jaar).

Tom de Haan stopt na 14 jaar

Na 14 seizoenen en 329 wedstrijden in het 1e elftal van WHcZ en FC Zutphen stopt Tom de Haan als selectiespeler. Tom bemachtigt daarmee een stevige 2e positie in de Club van 100.

Wim Bleumink overleden

We schrikken elke keer bij het overlijden van een lid van onze club. Begin augustus bereikt ons het droevige nieuws dat Wim Bleumink is overleden. Wim zette zich met veel humor en positiviteit in bij veel activiteiten voor onze club. Hij deed dat jarenlang en in verschillende functies.

Feyenoord 1e winnaar U13 Toernooi

Het Internationaal U13 Toernooi vindt voor het eerst plaats. Sportpark ‘t Meijerink is enkele dagen het decor van prachtige voetbalwedstrijden tussen internationale jeugdteams. De finale is een Nederlands onderonsje. Feyenoord verslaat AZ met 1-0 en de Rotterdammers mogen zich dus winnaar van de 1e editie van het Internationaal U13 Toernooi noemen.

Dick Vosselman gemeentewinnaar clubhelden

Dick Vosselman werd in november uitgeroepen tot gemeentewinnaar bij de verkiezing Clubhelden van de amateursport. In deze verkiezing van de meest waardevolle vrijwilliger kreeg Dick de meeste stemmen (484) in de gemeente Zutphen.

Enkele statistieken van het voetbalseizoen 2015-2016

• Trainer: Ron Olyslager

Eindklassering seizoen 2015 – 2016

Debutanten seizoen 2015-2016