Jaaroverzicht 2013

Een tribune voor FC Zutphen

Feestelijke start 2013

In januari geeft het voltallige gemeentebestuur, onder aanvoering van burgemeester Gerritsen, acte de présence voor een wedstrijd tegen een afvaardiging van FC Zutphen. Deze wedstrijd werd georganiseerd ter ere van de opening van het nieuwe sportpark. Na de wedstrijd startte een gezellige receptie waar ook veel oud leden en sponsors voor uitgenodigd waren. Het slotwoord was voor Ben Henrix, hij blikte als bouwpastor terug op het gehele bouwproces en kreeg na afloop een langdurig applaus. De dag werd afgesloten met een grote, druk bezochte, feestavond onder muzikale begeleiding van de 4Acres.

Laatste Familiedag in de Hanzehal

In januari eindigde in de Hanzehal een traditie. Na meer dan 25 jaar krijgt de jaarlijkse Familiedag een andere invulling. Geen zaalvoetbal en volleybal meer in de winterperiode, maar recreatieve voetbalwedstrijdjes op het kunstgrasveld van Sportpark ‘t Meijerink in de zomer.

10 jaar FC Zutphen Internet TV

FC Zutphen Internet TV is een niet meer weg te denken fenomeen op de website van FC Zutphen. In april vierde dit medium haar 10-jarig jubileum. Initiatiefnemer en nog steeds de grote man achter FC Zutphen Internet TV is Henk Nijland. Hij verzorgt het camerawerk, de regie, de montage en voorziet de beelden van commentaar. Een tijdrovende hobby met gelukkig een hoog waarderingscijfer.

Eerste digitale nieuwsbrief

Op 24 april wordt de eerste digitale nieuwsbrief van FC Zutphen verstuurd. Achter de schermen is hard gewerkt om een digitale nieuwsbrief mogelijk te maken. Op termijn zal het de papieren Aftrap en Flyer vervangen. Het streven is de communicatie en de informatievoorziening binnen FC Zutphen te verbeteren en aan te passen aan de huidige tijd.

Familiedag ‘nieuwe stijl’

Vele jaren werd in januari de traditionele Familiedag gehouden in de Hanzehal. Dit jaar in juni voor het eerst op het nieuwe Sportpark ‘t Meijerink. De dag begon met een kleedjesmarkt, die goed bezet was en veel bezoekers trok. Geen volleybal meer, maar wel veel voetbal. De hele dag door van de Mini’s tot de bijna gepensioneerden, oftewel de ‘Ouwe Rotten’. Teams met jongens, meisjes, mannen en vrouwen. Familiedag dus!

Tribune op Sportpark ‘t Meijerink!

Dinsdag 27 augustus 2013 gaat de boeken in als een historische dag voor FC Zutphen. Om 19.30 uur werd de nieuwe tribune officieel geopend door de oud-voorzitters Tijmen Sietsma en Piet Brandsma. De heren onthulden een mooie plaquette met daarop de namen van de bedrijven die de bouw van de tribune mogelijk maakten. Met de aanwezigheid van een tribune gaat een wens van veel leden in vervulling.

Doel

Tijdens de Presentatiedag overhandigt Gerrit Wullink namens de sponsorcommissie aan Joop Vreman het eerste exemplaar uit van het FC Zutphen magazine Doel. Dit magazine is tot stand gekomen dankzij de inspanningen van de leden van de PR commissie. Doel is de opvolger van de Presentatiegids en geeft een breder beeld van het clubgebeuren.

Dug-outs dankzij Grote Clubactie

Mede dankzij de inzet van René Goorhuis en zijn helpers is de Grote Clubactie bij FC Zutphen ook in 2013 weer een groot succes geworden. Verkopers en kopers van de loten hebben ervoor gezorgd dat nu alle velden op Sportpark ‘t Meijerink voorzien kunnen worden van dug-outs. En dat is wel zo lekker bij wat mindere weersomstandigheden. Vandaar ook dat René volkomen terecht werd uitverkozen tot clubheld.

Enkele statistieken van het voetbalseizoen 2012-2013

Eindklassering seizoen 2012-2013